De laatste weken

Het voelt alsof ik met mijn ogen knipperde en het alweer voorbij was maar ik heb hier toch echt 5 maanden gezeten. Afgelopen week waren finals. Voor 3 van de 5 vakken moest ik een examen maken. Voor de overige 2 was het eindproduct voor de ene een onderzoek (mijn onderzoek ging over religie in scholen) en voor de andere een uitstapje naar het ‘Fort Worth Nature Center’, ja daar hoor je me natuurlijk niet over klagen. Al mijn vakken heb ik met een voldoende kunnen afsluiten. Uiteindelijk heb ik 2 A’s gehaald, 2 B’s en 1 B+, daar ben ik natuurlijk helemaal tevreden mee.

De rest van die week bestond vooral uit laatste keren en afscheid nemen. Op campus waren ook weer genoeg dingen gepland om alle examens heen (wedstrijden, comedy shows, een groot evenement met eten, muziek en ander entertainment). Een groot gedeelte van mijn vrienden woont op campus en die mogen daar in de zomervakantie niet blijven, daarom gaan ze terug naar huis. Van de frisbee was er een groot afscheidsfeest en met ons team hadden we een gezamenlijke lunch gepland. Gelukkig is er nog wel een klein groepje dat in Fort Worth woont en nog geregeld wat afspreekt.

Natuurlijk was ik niet van plan om mijn laatste twee weken hier stil te gaan zitten. Samen met Anke had ik al snel bedacht dat we nog een reisje moesten inplannen. Na een lange wandeling langs de rivier hier (stond nog op de bucketlist) boekten we bustickets naar Houston en New Orleans. De busrit was niet echt een groot feest, de airco werkte niet en we hadden meer dan een uur vertraging - aan de andere kant waren de bustickets ontzettend goedkoop dus mochten we ook weer niet klagen. Bij de hostel in Houston aangekomen liepen we tegen het volgende probleem aan. De deur van de kamer waar we in zouden slapen was kapot en we konden er niet in. We schoten al een beetje in de stress maar dat was nergens voor nodig, zonder enig probleem boekte ze ons om naar de enige andere vrije kamer. Dit was ook nog eens een privékamer, in plaats van kamer delen met 6 anderen hadden we nu een kamer voor onszelf, geluk bij ongeluk dus.

In Houston zelf was eigenlijk niet zo veel te doen. Daar waren we al voor gewaarschuwd dus toen we na minder dan een halve dag op de stad uitgekeken waren zijn we maar gaan shoppen. Daarna kwamen we er nog achter dat er een groot natuurreservaat op een uur afstand zat en het leek ons een goed idee om daar heen te lopen. Het natuurreservaat zelf was een goed idee, het lopen niet echt. We waren helemaal kapot toen we die avond weer terug kwamen. De dag erna besloten we het wat rustiger aan te doen. Daarom zijn we naar NASA geweest. Kijk hier voor alle foto’s daarvan. Het zien van alle ruimteschepen en raketten was echt wel gaaf. Verder hebben we nog wat geleerd over marsmannetjes en het leven van astronauten. Zeker het bezoeken waard.

De volgende dag mochten we eindelijk de bus weer in op weg naar New Orleans, daar hadden we beide het meest naar uitgekeken. De French Quarter is echt precies zoals je hem voorsteld. Schattige huisjes met veel bars, en overal live muziek en straatmuzikanten. Het nachtleven (bourbon street) was een grote chaos. Voor drankjes betaal je zo’n 10 dollar. Ook zijn er echt veel crazy mensen. Kunnen we ook weer zeggen dat we dat meegemaakt hebben. Als je iets voorbij bourbon street loopt kom je in een wat rustiger gedeelte waar ik het persoonlijk een stuk leuker vond.

Verder zijn we ook nog naar een groot kunstpark geweest, langs een festival gelopen, hebben we fonteinen bekeken, aan de mississippi gezeten, musea bezocht, allerlei soorten eten geproefd en heel veel in de verschillende parken rondgehangen. Toen we na een lange busreis weer terug kwamen in Fort Worth hebben we eerst een hele dag niks gedaan om weer bij te tanken van de korte nachten in de hostels, alle indrukken en het vele lopen.

Heb ik al gezegt dat de tijd hier vliegt? Over 5 dagen moet ik Texas alweer verlaten, deze laatste week heb ik natuurlijk ook weer helemaal volgepland om al mijn vrienden hier nog een laatste keer te kunnen zien. Hierna ga ik nog een kleine 2 weekjes naar South Carolina en dan toch echt terug naar Nederland. Tot snel!

Bekijk hier nog de laatste foto’s die ik geplaatst heb.

Liefs Gaby



Reacties

Reacties

Leidie

Geweldig dat je zo ondernemend bent en hierdoor zo veel kan zien van het land. Helaas komt aan dit avontuur een eind. Je hebt een super tijd gehad en hebt er leuke vrienden van over gehouden.

Nelleke

Je hebt weer een pracht tijd gehad,weer veel gezien en gedaan. Dat nemen ze je niet meer af.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active