The art of making plans with Americans

Hallo allemaal,

Ik kan niet geloven dat meer dan de helft van mijn tijd hier er alweer opzit! Ik ben ondertussen helemaal ingeburgerd op de universiteit en zie er enorm tegenop om weer naar huis te moeten.

Het grootste ding waar ik hier tegenaan liep was het maken van plannen met vrienden. In Nederland zijn we er zo aan gewend om van te voren dingen af te spreken. Hier heeft iedereen het altijd druk en worden plannen snel afgezegd. Ondertussen ben ik er aan gewend dat de beste manier gewoon een berichtje in de groepsapp is met de vraag wie er mee gaat lunchen/avondeten/ijs halen, ja de helft van mijn sociale leven draait om eten. Ook door gewoon een praatje te maken als ik iemand tegenkom en te vragen wat hun plannen zijn voor de rest van de dag ontstaan veel spontane dingen. De “o ik was van plan om zo even naar Target te gaan, ga je anders mee?” zorgt er voor dat ik de campus nog wel eens kan verlaten.

Verder heb ik het ook echt heel erg druk met school, alle deadlines voor verslagen en mijn onderzoek beginnen nu echt dichtbij te komen. Mijn cijfers zijn verder gelukkig wel prima omdat ik bijna nooit een les mis en je voor aanwezigheid, onverwachte toetsen en meedoen in de les ook veel punten kunt scoren.

Ook heb ik ondertussen spring break gehad. Deze had ik natuurlijk helemaal volgepland. Op vrijdag ben ik met een groep van de frisbeevereniging naar een rivier bij San Antonio gereden. De rit was zo’n 5 uur maar ondertussen kijk ik niet meer op tegen dat soort afstanden. Wij bleven daar in een huisje van vrijdag tot dinsdag om te gaan ‘tuben’ (in een band hangen) op de rivier. Zaterdag en zondag was het lekker weer en hebben we de hele ochtend op de rivier gedobberd, we hadden ook een koelbox mee die in een band mee kon drijven dus de tijd (de tochten duurden zo’n 4 uur) vloog zo om. Maandag regende het en hebben we er voor gekozen om rond het huisje te blijven hangen.

Voor woensdag t/m vrijdag hadden we met een groepje internationale studenten een auto gehuurd om naar Austin en San Antonio gegaan (ja daar kwam ik net vandaan maar nu was het tijd om te gaan ‘sightseeën’). Dit was onder andere voor een project van Texas history waarin we een aantal monumenten etc. moesten bezoeken maar natuurlijk hebben we er gewoon een hele roadtrip van gemaakt. In Austin was een festival gaande waardoor het enorm druk was. We hebben dus even kort door de stad gelopen, de bekende dingetjes bekeken en zijn er toen weer vandoor gegaan. De dag erna gingen we naar een winkelcentrum bij San Antonio waar werelds grootste cowboylaarzen staan. Het moment dat ik er achter kwam dat deze bestonden moest ik er heen gaan en deze kan ik nu van mijn bucketlist afschrijven. Daarna zijn we natuurlijk San Antonio zelf nog ingegaan en hebben we de welbekende riverwalk gelopen.

Op de laatste dag zijn we naar lake Travis gegaan, die daar ook in de buurt lag. Daar zijn we wezen ziplinen op de langste baan van America. Met een boot staken we het water over om vervolgens de berg op te klimmen en uiteindelijk over het water weer naar beneden te zippen.

Verder heb ik ook weer een frisbee toernooi gehad, deze keer in Austin. Op vrijdagmiddag zijn we vertrokken om daar ‘s avonds aan te komen. We hebben zijn toen nog door Austin gereden om taco's en donuts te halen en zijn daarna vroeg gaan slapen omdat we de volgende dag om 7 uur op het veld moesten staan. Op zaterdag speelden we 4 wedstrijden. Na die wedstrijden was er nog genoeg tijd over om nog wat te gaan doen, daarom zijn we naar een Aziatisch food festival gegaan. Op zondag speelden we 3 wedstrijden. Dit was helaas niet ons beste toernooi, zeker op zaterdag hadden we hele goede tegenstanders. Op zondag ging het al een stuk beter maar aan het eind was iedereen helemaal kapot. Onderweg naar huis hebben we om ons wat op te vrolijken nog een pitstop gemaakt om ‘kolaches’ te halen. Een populair gebakje hier in Texas.

De rest van de week heb ik het rustig aan gedaan, en veel gefocust op wat schoolprojecten. Volgende week komen pa en ma namelijk langs en dan ga ik geen tijd hebben om huiswerk te maken.

Natuurlijk ben ik compleet vergeten om foto’s te maken maar gelukkig heb ik nog een paar plaatjes kunnen vinden om hier te delen.

Tot de volgende keer!

Liefs, Gaby

Reacties

Reacties

Nelleke

Leuk gaby om weer een verhaal re kunnen lezen van je belevenissen . Ja en leuke dingen gaan altijd snel. Ik dacht dat Nederland een hectisch land was maar Amerika kan er ook wat van dus, allemaal ook druk druk. Volgende week gezellig je ouders op bezoek. Geniet er maar van volle teugen van,het is zo weer voorbij.

Leidie

Hey Gaby
Weer een mooi verhaal geschreven. Druk druk druk met leren maar ook in vrije tijd en dat moet ook. Gewoon genieten.
Tot volgende week. Heb er zin in.

Rinny

Hey Gaby, super om te lezen hoeveel avonturen je daar beleeft! Heb je de korfbal ingeruild voor een frisbee? ;-) Groetjes uit Nijmegen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active