Bezoek van pa en ma, en nog meer ultimate frisbee

Hoi allemaal, 

Ik heb weer wat verhalen te vertellen. Pa en ma zijn namelijk hier langs geweest en ik heb goed gebruik kunnen maken van hun mobiliteit. Woensdagavond kwamen ze, na veel problemen met hun vluchten, aan in Fort Worth. Omdat het al zo laat was hebben we  donderdagochtend bij mijn appartement afgesproken zodat ik ze de campus kon laten zien. Ze waren enorm onder de indruk van de school (het is ook echt enorm mooi hier). Die middag gingen zij Fort Worth in omdat ik gewoon lessen had en huiswerk moest maken. Wel hadden we afgesproken om die avond samen ergens te gaan eten. Op vrijdag zijn we na mijn lessen naar de ‘nature reservation’ geweest, die stond al heel lang op mijn bucketlist. Het is een groot natuurgebied met veel wandelpaden en een groot meer. Ook hebben we een stop gemaakt bij het Civil War Museum. 

Zaterdag zijn we naar de Stockyards geweest, eigenlijk kon ik niet geloven dat ik daar nog niet was geweest. De Stockyards is wat je je voorsteld als je aan een ouderwetse cowboyfilm denkt. Er werden oude kanonnen afgeschoten, we hebben de cattle drive (waar de longhorns door cowboys door de straat worden geleid) en we zijn naar een wild west show geweest. Hier zijn wat foto’s, die geven vast een beter beeld. Ik zou zeggen dat dit een ervaring is die iedereen gehad moet hebben als je in Texas bent. 

Zondag was de laatste dag dat pa en ma in Fort Worth waren, daarna zouden ze verder door de V.S. gaan reizen. We zijn die dag naar Dallas gereden en hebben daar onder andere het JF Kennedy museum bezocht. Ik was al eens eerder in Dallas geweest dus ik kon mooi een paar dingen laten zien. Het was heel leuk om ze mijn school hier te kunnen laten zien. 

Afgelopen weekend waren de sectionals voor college ultimate frisbee. We hebben de hele week vol spanning gewacht want het weerbericht voorspelde onweer en regen we bleven natuurlijk wel hard doortrainen en hebben zelfs een oefenwedstrijd kunnen spelen, toevallig in de week dat pa en ma hier waren dus die waren helemaal gelukkig dat ze een wedstrijd konden zien. Toen we te horen kregen dat het toernooi van de jongens was afgelast hadden we de hoop al een beetje opgegeven. Het weekend erna is namelijk pasen en dan zou een groot gedeelte van ons team niet mee kunnen. MAAR, we kregen al snel goed nieuws dat het voor ons gewoon door zou gaan. Op vrijdag zaten we dus met z’n allen in de auto op weg naar Austin. De wedstrijden zouden de volgende dag om 10:30 beginnen. We kregen die avond al te horen dat dat ivm het weer pas om 12 uur zou zijn. De volgende dag stonden we om 12 uur klaar op het veld, in de stromende regen en bliksem, de wedstrijden konden dus niet gespeeld worden. Lang verhaal kort hebben we uiteindelijk om 2 uur 2 van de wedstrijden verkort kunnen spelen. De rest van de wedstrijden gingen naar de volgende dag. Dat waren dus 5 wedstrijden op dag 2. Met ons ‘tiny team’ dat maar 2 wissels heeft was dat dus even afzien. Aan het eind van de dag kregen we het nieuws dat er een minuscule kans was dat we tegen alle verwachting in door zouden mogen naar regionals. Het hing tussen 3 teams af van doelsaldo We hebben de hele avond in spanning gezeten en, je raad het al, we zijn door! We hebben zelfs de 4e plaats gehaald terwijl de eerste 5 door mogen. 

Die avond hadden we een Game of Thrones watch party en daar hebben we dus maar een echt feestje van gemaakt. Over 2 weken zullen we spelen in Tulsa, Oklahoma en ik heb er enorm veel zin in!



Reacties

Reacties

Pieter

hoi Gaby , Ook dit verhaal weer met verwondering gelezen, hoe mooi het daar is maar vooral hoe goed jij je daar thuis voelt. Leuk ook te lezen dat je ouders hebben genoten van een paar dagen familiebezoek ( maar hopelijk gaan ze het niet TE mooi vinden) Nog een paar mooie , goede en gezonde weken gewenst ( gewenst vanaf het platteland )

Leidie

Ik vond het super mooi om je huis en campus in het echt te zien. Maar het fijnste was toch om jou een knuffel te geven en samen een paar mooie dagen te hebben.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active