American Birthday

Hee allemaal

Afgelopen dinsdag was het zo ver, mijn 18e verjaardag. Ik had best wel uitgekeken naar mijn verjaardag hier en het was echt super leuk.

Ik werd om 7 uur 's ochtends wakker gemaakt door Josiah en Silas die door mijn kamer heen renden en probeerden happy birthday te zien. Daarna heb ik me omgedraaid en mocht ik tot 10 uur uitslapen. Toen ik eindelijk mijn bed uit kwam was iedereen al weg naar school maar lagen er wat nog boberry biscuits op me te wachten voor ontbijt. Die kennen we in nederland niet maar ik kan zeggen dat die echt een van de beste dingen aan Amerika zijn.

Daarna ben ik naar school gegaan en moest ik nog een uur langer blijven omdat we Chorus repetities hadden, maar het was een goede dag (op slechte dagen word de lerares boos op iedereen en schreeuwt elke minuut dat we stil moeten zijn en moeten luisteren) en we konden snel naar huis. Helaas ging die dag mijn telefoon kapot, van het ene op het andere moment ging ie uit en deed daarna helemaal niks meer. Dat zorgte voor een groot probleem want al mijn vriendinnen waren al lang naar huis en ik kon Eric niet bellen om me op te halen (en iemand anders telefoon lenen ging ook niet want zijn nummer staat in mijn telefoon). Nadat ik helemaal in paniek de school had doorgerend ben ik maar naar de Chorus lerares gegaan en heb ik haar gevraagd of ze op de computer mijn gegevens kon zien (de office was al lang gesloten en iedereen was al naar huis) die ze gelukkig na even zoeken kon vinden en ik kon haar telefoon lenen om te bellen.

Eindelijk thuisgekomen werd me verteld om even naar mijn kamer te gaan en toen ik daar naar binnen liep werd ik heel leuk verrast. Er hingen slingers en versieringen overal in mijn kamer en allemaal cadeautjes op de grond. Ook stonden er bloemen op mijn kast en kreeg ik een hele stapel met kaarten. Eric en Amy wisten niet wat ze me moesten geven dus hadden ze 18 tasjes (cadeautjes) voor me gemaakt met allemaal kleine dingetjes. Josiah en Silas brachten alles voor me naar de woonkamer waar ik het mocht openmaken. Ik ben echt super blij met alles wat ik gekregen heb en aan iedereen thuis: heel erg bedankt voor de kaartjes, pakjes, berichtjes, bloemen etc. mijn muur ziet er nu heel leuk uit en ik vond het heel leuk om al jullie berichtjes te lezen.

Maar mijn verjaardag was nog niet over want we gingen natuurlijk uit eten, ik had gekozen voor Italian pizza en subs omdat ik de spaghetti daar heel lekker vind. Ook kwamen miss Jeanette, Mr. Terry en hun kleinkinderen (van de kerk) ons vergezellen voor het eten. Daar moest nog voor me gezongen worden en ze hadden een taart voor me mee genomen die we na het eten nog aansneden. Ik heb van hun ook nog kaartjes en cadeautjes gekregen en toen het personeel van het restaurant er achter kwamen dat het mijn verjaardag was speelden ze happy birthday op de speakers. Wij gaan daar redelijk vaak heen dus ze kennen ons ondertussen wel en maken meestal even een praatje.

Op vrijdag ging ik met 3 vriendinnen (ik had nog 3 uitgenodigd maar die konden niet door werk etc.) uit eten en bowlen. We gingen eten bij Italian pizza en subs (dat restourant is niet zo heel erg geweldig maar was gewoon erg makkelijk). Na het eten moest 1 vriendin naar huis maar Danisha, Ashley en ik gingen nog bowlen. We bleven ongeveer een uurtje en zijn daarna door gegaan naar Target waar we nog een uur hebben rondgehangen.

Zondagochtend kon ik voor de 3e keer mijn verjaardag vieren toen er in zondagschool, cookiecake (een mega koek met icing) en cadeautjes op me lagen te wachten. Er werd wederom gezongen. Daarna hadden we de cake opgegeten en had ik de cadeautjes opgengemaakt. Die middag moest ik helaas wel even naar de winkel om de kleding om te ruilen want ik had een ander maat nodig. Ik was met miss. Lydie (die me de kleding had gegeven en met me meeging) ook nog wat andere winkels in geweest om rond te kijken want die kans krijg ik niet zo heel vaak.

Alles bij elkaar heb ik echt een super verjaardag gehad die ik zeker niet snel zal vergeten!

Natuurlijk heb ik nog wel wat meer dingen te vertellen, afgelopen weken hebben we totaal 8 dagen school gemist door de sneeuw, en al is het nu weer heerlijk lenteweer moeten we die dagen op de een of andere manier gaan inhalen. Gelukkig nemen ze onze meivakantie niet weg en gaan ze van alle halve dagen hele dagen maken.

Ook is het nieuwe sportseizoen in gegaan. Ik wou eigenlijk gaan voetballen maar ik heb helaas het team niet gehaald wat wel even een tegenvaller was (maar niet helemaal onverwacht). In plaats daarvan ben ik weer gaan hardlopen, deze keer voor het track team. Wat eigenlijk een ander woord voor atletiek is. Ik ken al superveel mensen op het team (voor het eerst) en ik vind het nu al heel erg leuk. En ik heb weer wat te doen want ik heb de afgelopen weken helemaal niks gedaan en ik was heel erg bang dat ik in de laatste maanden toch nog zou aankomen (wat tot nu toe heel erg goed gaat want ik pas al mijn kleren nog) er is nu zelfs een kans dat ik in goede conditie thuis kom want ik heb nu dus weer elke dag training. Tot nu toe heb ik nog geen speciale onderdelen gedaan want we hebben door de kou alleen maar in de school gerend.

Als laatste was vorige week de babyshower voor amy. Ik moest die ochtend veel vroeg op staan om de laatste dingetjes te halen en af te maken. Daarna ging ik met miss Jeanette die alles regelde naar de kerk om alles op te zetten. Alles was echt super gelukt en het was een groot succes. Het thema was vlinders en we hadden dan ook vlinders in alles verwerkt. Er waren redelijk veel mensen die kwamen opdagen ondanks het slechte weer. Amy kreeg superveel cadeautjes en iedereen vond het eten erg lekker. We zijn nu ook begonnen met het aankleden van de babykamer waar ik helemaal enthousiast over ben terwijl Eric en Amy het eigenlijk niet zo veel uitmaakt. De baby kan nu elk moment komen (de officiele datum is de 31e maar Amy denkt dat t niet zo lang gaat duren) en er zijn nog wel een paar dingen die we moeten regelen maar dat gaat allemaal goedkomen.

Daar zal ik het voor deze week mee afsluiten, het is al laat dus ik heb geen tijd meer om foto's online te zetten maar die komen er zo snel mogelijk aan.

Op dit moment heb ik nog precies 111 dagen hier (als ik dat goed heb uitgerekend) dus ik kan al bijna tot snel zeggen!

Liefs Gaby

Reacties

Reacties

Monika

mooie verjaardag, en tot snel meis.xx

Mirjam

Wat fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad, geniet nog van de dagen die je hebt in Amerika !

Tot snel !

Jannine

Nou gaby als ik dit allemaal lees heb je zeker een mooie verjaardag gehad en hebben ze je goed verwend! Maar het is je dan ook van harte gegund. En wanneer je thuis bent krijg je natuurlijk nog een verlaat cadeautje van ons!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active