2nd semester

Hoi allemaal,

Ik heb weer een drukke week gehad, mijn tweede semester op school is begonnen.

Maandagochtend moest ik weer om half 8 opstaan, we begonnen de dag in homeroom. Ik heb daar nogsteeds dezelfde lerares en daar was ik bij mee want ze is altijd superenthousiast en vriendelijk. Het is altijd lastig om daar chagrijnig te zijn. We kregen ons rooster en wat informatie over prom.

De eerste les van de dag was Engels, hier was ik vorig semester al in begonnen en meteen uitgestapt omdat t veel te moeilijk was. Ik moet helaas zeggen dat het niks veranderd is, het is nogsteeds supermoeilijk, ik ben geen beste vrienden met de lerares (ze vind mij en ik haar niet onaardig maar ze praat tegen de klas alsof we 5 jaar oud zijn en verwacht tegelijk dat we alles al weten en dat kan ik niet uitstaan) en ik zit in een klas met niemand waar ik goed mee overweg kan. Ik herkende wel een paar mensen maar daar heb ik nooit een klik mee gehad dus daar heb ik niet echt wat aan. Ik vind deze les echt niks aan, maar ik zal er toch mee door moeten gaan.

Mijn tweede les was anatomy, daar wist ik van te voren al dat ik mensen in die klas zou hebben.
Ik zit met 2 meiden aan een tafel, Alexis en Danielle. Vorig semester had ik current events met alexis en we hebben het nu al veel te gezellig. Ook zitten er nog 2 andere vriendinnen en een meisje van de kerk in de klas.

Natuurlijk werd ik weer even bij de lerares geroepen toen ze er achter kwam dat ik uit Nederland kom en heb ik nog een leuk gesprek met haar gehad.
Tot nu toe vind ik deze les erg leuk, het is alleen een beetje lastig dat ik alle biologische termen in een andere taal moet gaan leren en vaak makkelijke dingen niet herken.
Daarna ging ik naar geschiedenis, ik was heel zenuwachtig voor die les want ik zou te horen krijgen welke pauze ik had. Toen de les begon kreeg ik al snel allemaal berichten van iedereen met hun pauzes. De leraar vertelde dat ik D lunch heb (de allerlaatste dus tegen die tijd ben ik uitgehongerd) en gelukkig zijn er meer die dezelfde pauze hadden.
Ik had helaas van geschiedenisleraar gewisseld maar de leraar die ik nu heb lijkt ook wel oke. Ik vind het nogsteeds een van de leukste vakken die ik hier heb.
Om half 1 was het dan eindelijk tijd voor pauze, ik was mijn seniorcard (elke senior krijgt een pas waarmee je 5 minuten eerder naar pauze mag) 4 maanden geleden kwijtgeraakt maar de vorige leraar controleerde nooit. Nu was het dan toch tijd om een nieuwe kaart te halen. Toen ik eindelijk de klas uit was ging ik naar de mediatheek want daar waren Karla en Danisha (waar ik vorig semester lunch mee had). Zij zijn dat hele lesuur teacher assistants dus houden Ashley en ik onze pauze daar zodat we met z'n allen kunnen praten.
Het laatste uur was business laws, die les kregen we alleen uitleg over het vak en het leek me niet echt wat + in de pauze ben ik overgehaald om mijn laatste uur te veranderen naar Chorus.
Na school ging ik naar de Chorus lerares om met haar te praten want ik had natuurlijk al een heel semester gemist. Als exchange student word je natuurlijk erg veel vergeven (wat heb ik toch weer een geluk) en ik mocht alsnog meedoen. Ik moest daarvoor wel een " test doen" om te weten welke toonhoogte ik kan zingen en daar wouden mijn vriendinnen maar al te graag bij zijn. Ondertussen heb ik me zelf al zo vaak in ongemakkelijke situaties gezet dat ik t niet eens erg meer vond. De lerares plaatste me bij de Alto 1 groep.
Vanaf nu is mijn laatste uur dus Chorus.
Na school had ik nog zwemmen en thuis ben ik gelijk op de bank geploft en tv gaan kijken. De eerste dag blijft altijd vermoeiend.
Dinsdag begon natuurlijk weer met engels maar tot mijn grote geluk zat Danisha nu in mijn engels klas. Ze had de eerste les gemist omdat ze een meeting met een club had. Ik ben gelijk van plaats gewisseld en mijn ochtend start nu een stuk leuker. Helaas word de les er niet makkelijker van en is het nogsteeds een hele boel werk.
De rest van de dag verliep gewoontjes tot het tijd was voor mijn 4e les.
Ik had nog geen officiele roosterwijziging gehad en moest gewoon naar mijn orginele les. Direct na de mededelingen van de dag werd er al naar mijn lokaal gebeld dat mijn wijziging was goedgekeurd en ik mocht dus naar het andere lokaal lopen.
Ik was blij dat ik van klas mocht wisselen maar dat betekende dus wel dat ik het lokaal in moest lopen toen de les al begonnen was.
Met ook nog het geluk dat de lerares me de eeste 5 minuten dat ik in de deuropening stond niet opmerkte (ze was wat aan het uitleggen aan een groep en ik wou haar niet onderbreken) toen ze me eindelijk opmerkte kreeg ik wel een heel vrolijk welkom, ik werd direct naar mijn plaats gewezen en kreeg iemand toegewezen die me zou uitleggen waar we mee bezig zijn.
Voor wie het niet weet (ik wist het eerst ook niet helemaal) chorus is een zanggroep/koor (denk aan Glee) , we zingen allerlij verschillende nummers, van hele saaie volksnummers tot wat snellere populairdere liedjes.
Die avond was er een basketballwedstrijd, Joelle had me een bericht gestuurd of ik mee wou gaan en omdat ik nog helemaal niet naar een wedstrijd geweest was leek me dat wel een leuk idee. Helaas was de wedstrijd, tegen onze rivaal Hunt (de andere school in Wilson), echt verschrikkelijk. Beide wedstrijden kansloos verloren.
Woensdag had ik na schooltijd de laatst zwemmeet, omdat ik nogsteeds geen geweldige zwemmer ben (ik kan officieel zeggen dat zwemmen niet mijn sport is) zwom ik alleen de 50 en 100 borstrcrawl. Dit was de plaatsingsmeet (voor de regionals) en daardoor was alles super officieel. Je zat in de heat met iedereen die dezelfde tijd als jij heeft gezwommen en ik kan trots zeggen dat ik in de 50 eerste van die groep ben gewonnen met een redelijk goede tijd (voor mijn doen dan). Over de 100 zal ik maar niks vertellen, die ging niet zo soepel al had ik daar ook geen slechte tijd in. Amy kwam die dag bij de wedstrijd kijken en heeft geprobeerd wat foto's te maken. Ze zijn niet erg duidelijk maar ik zal ze online zetten.
Donderdag had ik na school met Alexis, Haley en Faith (Haley kende ik al maar Faith nog niet, sorry voor alle namen in deze blog) afgesproken om uit eten te gaan.
Alexis haalde me op en we zouden iedereen bij Bojangles zien, we hadden daar gegeten en waren daarna allemaal in Haley's auto gestapt en richting target gereden. Onderweg waren we nog gestopt voor milkshakes (drive through natuurlijk). Daarna hebben we een uur in Target rondgehangen, zijn we nog naar 5below en de dierenwinkel geweest. Ik vind het nogsteeds super leuk om elke keer weer nieuwe mensen te ontmoeten. Waar ik in de vakantie bijna niks te doen had, heb ik hier bijna de hele week volgepland.
Zaterdag kon ik eindelijk weer uitslapen verder hebben we die dag besteed aan het opruimen van het huis en boodschappen doen.
Toen iedereen een middagdutje aan het doen was zag ik dat er op het veld achter ons huis iemand aan het voetballen was, dus ben ik daar maar heen gegaan en de rest van de middag met buurjongen Caleb gepraat.
In de avond hadden Eric en Amy een etentje en had ik op de kids gepast. Ik heb nog nooit zo'n makkelijke avond gehad, we hadden corndogs gegeten en de legend of Korra gekeken. We hadden alle dvd's van die serie gekocht voor de reis naar Alabama maar nooit gekeken, thuis gekomen zijn we er nu helemaal verslaafd aan (dat wil zeggen ik kijk alle afleveringen en tot mijn geluk vinden Josiah en Silas het ook leuk).
Zondagavond was het tijd voor de jaarlijkse superbowl, we gingen naar het huis van Marie en Patrick (vrienden van de kerk) want daar hadden we met nog een paar anderen afgesproken. Dit is echt de happening van het footballseizoen, het was patriots vs seahawks (volgens mij waren we voor de patriots maar ik heb niet echt opgelet). Iedereen had wat te eten meegenomen en we hadden lekker amerikaans pizza besteld. Ik heb helaas niks van de wedstrijd gezien omdat ik te druk was met iedereen te praten, er was niet echt iemand van mijn leeftijd (allemaal van Eric en Amy's leeftijd) maar het was echt een hele gezellige groep.Ik weet niet eens wie er gewonnen heeft (google verteld me de patriots), ik snap toch niks van de regels. Wel hebben we het optreden van Katy Perry in de rust gekeken.
Ondertussen zit ik alweer in de tweede week van het nieuwe semester, sinds deze week heeft elke leerling in de school een chromebook (laptop) en dat was nog een heel gedoe. Omdat ik later had betaald, wist namelijk niet dat we ze gingen krijgen, kreeg ik mijne ook pas later en dat resulteerde in heel veel onduidelijkheid en de klas uit moeten om overal heen gestuurd te worden. Ik heb hem uiteindlelijk toch gekregen. Helaas zijn wel alle sites als facebook geblokkeerd maar wij high school students hebben natuurlijk andere manieren om in contact met elkaar te komen. Na 2 dagen had iedereen al chatgroepen,spelletjes en online films kijken gevonden. (de leraren snappen er niks van)
Het is wel superhandig want ik hoef nu niks meer mee naar school te nemen en ik kan alle aantekeningen en opdrachten gewoon online maken.
Alles even samengevat, het was een goed begin van het tweede semester.
Ik zal ook snel weer even wat foto's in mijn fotoboek plaatsen.
Liefs Gaby

Reacties

Reacties

Nelleke

Hallo Gaby.
Wat heb je er weer een gezellig en lang verhaal van gemaakt .Zal wel even tegengevallen zijn na de vakantie om weer zulke lange dagen te maken ?
Groetjes Nelleke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active