verschillen tussen Nederland en Amerika

Hoi allemaal,

Na alle kerstactiviteiten werd het weer een beetje saai hier in north Carolina, nieuwjaar vierden we met een familie van de kerk die langs kwam om spelletjes te spelen (hé het is al 12 uur geweest, gelukkig nieuw jaar - no big deal hier), de laatste week van het eerste semester ging in, het is weer vreselijk koud buiten en ik (samen met een groot gedeelte van Wilson) ben even flink ziek geworden waardoor ik de eerste dag van de examenweek gemist had (die heb ik na veel gedoe vandaag in kunnen halen). Niet erg veel om over te schrijven, daarom dacht ik dat het maar eens tijd was voor een paar dingen die me zijn opgevallen/verschillen tussen America en Nederland.

1. Op school start elke dag met de pledge of allegiance (I pledge allegiance to the flag of the united states of america, and to the republic for which it stands. One nation, under god, indivicible with liberty and justice for all - ja ik kende hem al na 2 weken) en daarna een moment van stilte.

2. De schoollunches zijn precies zoals je die in de films ziet, de kantine en het opscheppen van je eten. Veel leerlingen hebben ook ontbijt op school.

3. De meeste leerlingen doen niks leuks aan voor school, een losvallend t-shirt en een sportbroek of leggins (voor de meiden) is heel normaal. Dit is dan ook niet alleen voor school, hierin gaan ze overal heen.

4. Overal waar je komt zal je de amerikaanse vlag zien.

5. Heel veel leerlingen rijden naar school in de bekende gele schoolbus, ook voor sportactiviteiten is er een bus maar die zijn wit.

6. Zodra je hier je rijbewijs hebt moet je ook gelijk je eigen auto hebben, fietsen doen ze hier echt niet.

7. Het is heel normaal om even ergens heen te rijden voor, ontbijt, lunch, avondeten of gewoon omdat je zin hebt in een snack.

8. Voor ontbijt heb ik ook al heel veel variatie gehad: donuts, biscuits, hashbrowns, cinnamon rolls, poptarts en muffins. Belegd brood kennen ze ook niet echt.

9. Wat hier heel veel gedronken word is sweet tea, koude thee met heel veel suiker, ik ben geen fan.

10. In restourants word je drinken direct aangevuld, zelfs als je glas nog niet eens half leeg is, dit kost niet eens extra.

11. Uit eten is hier ook stukken goedkoper als in nederland.

12. Chips in plaats van aardappels bij je lunch of avondeten is ook normaal.

13. Had ik al gezegd dat lunch hier een warme maaltijd is, de sandwitches van subway kunnen ook maar vaak is het hamburgers, hotdogs of kipnuggets.

14. Elke zondagmorgen gaat bijna iedereen naar de kerk, daarna gaan veel van de families samen uit eten.

15. Als je ergens uit eten gaat en leftovers hebt is het niet raar om voor een doggiebag te vragen om je eten te bewaren, ook je drinken kun je to go mee krijgen.

16. De amerikanen houden erg van variatie in snoep, je kunt de gekste smaken vinden maar pindakaas is toch wel de populairste, dat kun je echt overal in vinden.

En hier hebben jullie nog een lijst met restourants die we hier in wilson hebben en waar ik heen ben geweest, aangezien we een aantal keer per week uit eten gaan weet ik er wel een paar.

McDonalds, burger king, wendies, applebees, chili's, hardees, moo's,denny's, Bill's, buffalo wild wings, Hibachi, el tapito, dunkin donuts, cookout, chick'fil'a, bojangles, cracker barrel, ruby tuesdays, something different, the waffle house, KFC, subway, san jose, italian sub's and pizza, pizza hut, taco bell, domino's pizza, golden corral, western sizzlin en chopstix.

Dat is alles wat zo snel in me opkwam, er is vast nog veel meer wat ik ben vergeten of me niet eens meer opvalt omdat het zo normaal is geworden.

Eens een ander soort blog, ik hoop dat jullie dit leuk vonden om te lezen.

Liefs Gaby

Reacties

Reacties

Livia

Hoi GAby,
Heel veel eten dus....en ook veel dikkere mensen? Wat een indrukken doe jij op zeg. Ik vond dit een hele leuke opsomming.
Groetjes van livia

bea

hai Gaby! haha vind het wel grappig, volgens mij ken je alle fastfoodrestaurants nu wel die er zijn hihih.
en hoe zit het met jouw gewicht, kun je de kilootjes al voelen?
groetjes van wessel, coen en mij

Gaby

Er zijn inderdaad veel meer dikke mensen hier, vooral bij de restaurants waar je onbeperkt kunt eten.
Zelf ben ik nog niet (al te veel) aan gekomen omdat ik elke dag sport. Alle kleren die ik hier mee naar toe nam passen nog. Gelukkig!

Jannine

Hoi Gaby,
Was inderdaad een leuk verhaal en bevestigd eigenlijk alleen maar het beeld wat we ook van de meeste Amerikanen hebben. Blijf dus vooral sporten????
Groetjes Jannine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active