There and back again, christmas in Alabama

Hoi allemaal,

Ik voel dat dit weer een lang verhaal gaat worden (ondertussen ben ik klaar met schrijven en als je aan het werk bent laat alles maar vallen en ga er voor zitten, het is weer veel te lang geworden) dus laat ik maar snel beginnen.

Zondag direct na kerk stapten we in de auto op weg naar Alabama, we hadden alles de dag daarvoor al ingepakt dus we konden direct weg. Nadat we wat mcdonalds hadden gehaald om voor lunch in de auto te eten zijn we eigenlijk ook niet meer gestopt. De reis was ongeveer 10 uur en ik zag er echt heel erg tegenop omdat Eric en Amy me alle horrorverhalen van vorige keren hadden verteld. Dat viel allemaal heel erg mee, we hebben films gekeken en een groot gedeelte geslapen. We kwamen laat in de avond aan (ze wonen in het plaatsje Wetumpka) maar ik had geluk (...) want iedereen was er nogsteeds. Ik zou in het huis van Erics moeder slapen en Eric, Amy en de kinderen in een caravan in de achtertuin. Iedergeval, we kwamen dus binnengelopen in een volle huiskamer waar ik bijna niemand kende (alleen Chris en Amara die ik in washington DC gezien had). Ik werd wel heel erg open ontvangen en kreeg een namenrondje (die ik natuurlijk na 5 seconden al niet meer wist). Toen ben ik maar op de bank gaan zitten want Eric en Amy moesten hun nieuws ook vertellen. Ze hadden meidenkleertjes ingepakt en lieten die uitpakken om te vertellen dat ze weer een baby krijgen. Direct daarna ging iedereen naar huis, wij bleven nog even tv kijken en praten. Erics moeder heeft me wel 10 keer verteld om me gewoon thuis te maken en dat ik alles kon pakken wat ik wou.

Ik hoop dat ik alle dagen in goede volgorde vertel maar ik ben zelf al in de war met alle mensen die ik ontmoet heb.

De volgende morgen gingen we naar Erics vader om daar te ontbijten. Daar waren ook zijn soort van oma (moeder van stiefmoeder) en zijn zusje die net iets jonger als mij is. Zijn oma is oorspronkelijk Nederlands, ze was als kind naar Amerika gekomen. Ze sprak niet echt nederlands meer maar kon nog wel wel een aantal woorden uitspreken. We hebben dan ook gepraat over kaas en appelstroop. Wat ik ook superleuk vond was dat ik al op een foto in de huiskamer stond, ik voelde me wel speciaal dat ik dat plaatsje veroverd had. Ook hadden we het nieuws van de baby gedeelt en munchkin gespeeld (kaartspel dat geweldig is en we aan iedereen proberen te leren).

Voor lunch hadden we met Amy's moeder, stiefvader, en broer afgesproken. Daar hadden we ook het nieuws van de baby gedeelt en Amy's moeder was superblij dat het een meisje is, we hebben de rest van de lunch daar dan ook over gepraat. Toen zijn we weer naar huis gegaan. De kids gingen toen slapen en Eric en Amy bleven ook in de caravan. Ik bleef achter met 1 van Erics zussen (Jennifer) en haar zoontje (E.J.) We hadden tv gekeken en ik had een spel gespeeld met E.J.
Die avond hadden we nog guardians of the galaxy gekeken maar halverwege de film vielen we in slaap en zijn we maar gestopt.

Op dinsdag gingen we naar Amy's opa en oma, dat was ongeveer 45 minuten rijden omdat ze best wel achteraf wonen maar dat vinden ze hier niet zo heel lang. Ze waren super lief en gaven me direct een knuffel toen ik binnenkwam wat een hele boel van de awkwardheid wegnam. We hebben daar lang zitten praten en zijn daarna ergens heen gegaan voor lunch.

Die avond kwam de kerstman langs om ons de eerste cadeautjes te geven en foto's te maken. De kids vonden het geweldig en de volwassenen vonden het erg leuk dat ik ook als kind gezien werd en bij de kerstman op schoot moest zitten. Ook ging ik later die avond met Chris en Eric naar de Hobbit, ik wou daar al heel lang heen maar het kon steeds niet dus dat kwam mooi uit.

En toen was het alweer kerstavond, we gingen naar het huis van Amy's moeder waar de rest van de familie ook was. Ik ben alweer vergeten wie wie was want Eric en Amy hebben de meest ingewikkele familie die je kunt bedenken. Eerst hadden we met zijn allen gegeten en daarna was het tijd om cadeautjes uit te pakken. Ik had zelf ook cadeautjes gekregen van Amy's moeder en opa en oma wat ik echt superlief vond aangezien ze me helemaal niet kennen. Ook hadden we allemaal een nerf pistool gekregen en zodra we thuis waren hebben we die natuurlijk meteen uitgetest met een mega nerf gevecht :)
Nadat we weer terug waren hadden we bedacht dat we het knuffeldierenspel wouden doen (waarbij je probeert de knuffels naar de andere kant van de kamer te gooien) dat lukte niet zo goed dus waren we naar buiten gegaan en hebben we in het donker met alle broers zussen (+aangetrouwd) en ik een combinatie van verover de vlag en tikkertje waarbij je niet mag lopen nadat je getikt bent gespeeld. We hadden 3 rondes gespeeld, jongens tegen de meiden, en nadat iedereen zich wel ergens bezeerd had (tikken werd uiteindelijk tackelen) waren we maar gestopt en moet ik helaas zeggen dat de jongens gewonnen hebben.

De volgende dag was het kerst, we waren die ochtend bij de moeder van Eric en de rest van de familie zou daar ook heen komen. Toen iedereen er was begonnen we met het uitdelen van cadeautjes die we de dag ervoor alvast onder de boom hadden gelegd, je kon in de helft van de huiskamer al niet meer lopen door de hoeveelheid. Het was dan ook chaos met uitpakken. Wel superleuk en ik heb weer superleuke cadeautjes gekregen. Silas en ik hebben ook beide een batman pyjama gekregen en ik word nu elke ochtend gevraagd of ik die van mij ook aan wil doen zodat we samen superhelden kunnen zijn.

In de middag hadden we een kerstdiner met de hele familie van Amy, inclusief oom tantes neefjes en nichtjes die ik allemaal niet kende. Ik was uiteindlijk maar bij haar opa gaan zitten waar ik superlang mee gepraat heb en had spelletjes gespeeld met 1 van de kinderen van iemand (blijkbaar vinden kinderen me al snel aardig), ik weet al niet meer wie wie is. Die avond was het ook nog kerst bij erics vader, zijn andere zus was er nu ook en we hebben munchkin gespeeld en cadeautjes uitgepakt.

Vrijdagochtend moest ik al vroeg op om met pa en ma te skypen, het tijdsverschil was nu 7 uur ipv 6 en ik moest rond 9 uur weg dus ik had een poptart als ontbijt gepakt en die op mijn bed al pratend opgegeten. Silas kwam tussendoor ook nog even kijken en hij snapte er niks van waarom ik nou in een andere taal aan het praten was. Uiteindelijk moest ik hem de deur maar uitschoppen want ik kan me niet concentreren op praten als er in 2 talen tegen me gepraat word. Na een halfuurtje geskypt te hebben kwam de moeder van Amy ons ophalen om te gaan winkelen. Ze had mij voor kerst een cadeaukaart gegeven en we zouden in die winkel gaan kijken, we wouden wat kleding voor Josiah en Silas zoeken en we gingen op zoek naar schoenen. We hebben een paar uur in het winkelcentrum rondgelopen maar omdat alles door de kerst door elkaar gehaald was hebben we helemaal niks kunnen vinden. Uiteindelijk shirt's voor Silas gehaald en het toen maar opgegeven.
We hadden met Eric en de kids afgesproken bij een restourantje voor lunch. Daarna waren we nog even wezen rondkijken in een paar winkels en we hadden nog een setje kleren voor amy gekocht en zijn we weer naar huis gegaan.

Eric en Amy gingen later die middag met de kinderen nog bij de vader van Amy langs, maar ik was thuis gebleven en heb een film (the giver) gekeken met Erics moeder.

Die avond zouden we girlznight hebben (waar later niks meer van klopte) dus lieten we de jongens achter bij Erics moeder en gingen we uit eten met Erics zus. We hadden uiteindelijk afgesproken om met z'n allen te gaan bowlen (inclusief jongens want van girlz night kwam toch al niks meer) maar omdat de rest er nog niet was waren we eerst naar een boekenwinkel geweest. Ik heb het geluk dat alle broers en zussen van Eric (en Eric en Amy zelf ook) van lezen houden en ik daardoor heel makkelijk een gesprek over iets kan beginnnen. We hebben daarna zeker een uur in de winkel rondgelopen voordat we gingen bowlen. Ik kan trots vertellen dat we 2 rondes hebben gespeeld en ik die natuurlijk gewonnen heb. (dat moest ik er natuurlijk even in zetten). Het was de grootste bowlingalley die ik ooit gezien heb. Er waren een stuk of 30 banen naast elkaar, waar ik normaal aan 8 gewend ben.

Zaterdag gingen we op bezoek bij een kennis van Erics oude jeugdgroep, ze had 2 zoontjes waar Josiah en Silas mee konden spelen en ze had ook nog een iest jonger meisje en een baby waar ik maar vrienden mee gemaakt heb terwijl Eric en Amy aan het bijpraten waren.
Die avond was de laatste keer dat we familie konden bezoeken, we zijn dan ook overal nog even langsgeweest om gedag te zeggen. Ik moet toegeven dat ik dat nog best moeiljk vond want ookal heb ik ze maar een paar keer gezien ik voelde me echt super thuis overal, ik werd overal direct super open en vriendelijk ontvangen en ik weet dat ik veel ze niet meer ga zien.
Die avond hebben we ook eindelijk guardians of the galaxy afgekeken.

Zondagochtend gingen we naar de kerk waar Eric de jeugdgroep voor een lange tijd leidde. Het was een hele mooie kerk en heel erg anders dan wat ik nu gewend ben, ook de manier van hoe de pastoor zijn verhaal was totaal anders (traditioneler werd me verteld). Iedereen herkende Eric en Amy nog en ik moest weer aan heel veel mensen uitleggen wie ik was en waar ik vandaan kom (niet dat ik dat heel erg vind). Ook kon Eric het niet laten om ,nadat hij op het podium geroepen werd om wat tegen de groep te zeggen, mij en de baby nog eventjes te noemen wat resulteerde in nog veel meer mensen die naar me toe kwamen.

Na lunch hebben we de rest van de middag besteed aan het inpakken van alle spullen (alle cadeautjes in de auto passen was nog het lastigste) en het opruimen van de caravan.
We hadden nog spoons gespeeld, wat eindigde in door de kamer vliegende plastic lepels.

En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan, na het afscheid nemen van Erics moeder en stiefvader hebben we een heel stuk gereden naar het plaatsje Chattanooga waar we stopten om naar een aquarium te gaan. Het was niet zo heel groot maar ze hadden wel wat apparte vissen en ook penguings en een vlindertuin wat erg leuk om te zien was. We zijn daar de hele middag geweest. Na nog een uurtje rijden waren we gestopt om ergens te eten met een high school vriendin van Eric en haar man en dochtertje. We waren daar niet zo lang gebleven en zijn daarna meteen doorgegaan naar het hotel waar we die nacht sliepen. Daar gingen we gelijk slapen maar omdat ik de hele dag al in de auto had geslapen (de dvdspeler was kapot gegaan) was ik helemaal niet moe en ben ik de halve nacht opgebleven om mijn boek uit te lezen, blijkbaar was ik niet de enige want de baby heeft iedereen ook de hele nacht wakker gehouden.

We gingen daarmee de laatste dag dus ook lekker van start, het ontbijt maakte alles weer goed (donuts van dunkin donuts) en tijdens het rijden zat ook bijna alles mee. We reden door de bergen en waren onderweg een paar keer gestopt om om ons heen te kunnen kijken. Daarmee was de vakantie dan zo'n beetje afgesloten.

Het was superleuk om kerst een keer op deze manier mee te maken. Echt iets om nooit meer te vergeten.

Ik hoop dat jullie een geweldige kerst gehad hebben en, een beetje laat, een gelukkig nieuw jaar!

Ik kan nu officieel zeggen dat ik iedereen dit jaar weer zie.

Liefs Gaby.

(voor wie het leuk vind om te weten het eerste stuk van de titel van deze blog is eigenlijk de titel van het de hobbit boek, ik vroeg Eric om te titel te bedenken en dit is waar hij mee opkwam)

Reacties

Reacties

Pieter en Herma van den Hoeven

Hoi Gaby ,
Ook wij wensen je een heel goed en gezond 2015 toe. En maak er nog een hele leuke tijd van met heel veel nieuwe
'ontdekkingen' !!!!

Jannine

Hè gaby leuk verhaal weer. Je hebt er bijna een dagtaak aan om alle nieuwe namen te onthouden ha ha. Leuke foto's ook. Waarom takel je nu een jas omhoog heeft dat een betekenis?

Gaby

We konden nergens een vlag vinden :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active