Vanalles en nog wat

Hoi allemaal,

Voordat ik begin moet ik denk ik eerst even sorry zeggen voor de vele spelfouten in mijn vorige blog (door meerdere mensen op gewezen haha), mijn nederlandse spelling was al niet te goed maar ik bak er nu helemaal niks meer van.

Ik kan nu ook al vertellen dat deze blog all over de place gaat zijn, we hadden de afgelopen weken geen wifi in huis en daardoor kon ik niks schrijven. Ik vond het heel erg van mezelf maar ik werd er ook erg shagrijnig van dat ik niet meer kon appen of mijn mail kon lezen. Gelukkig doet ie t nu weer :)

De dinsdag voor thanksgiving was ik naar Amy's school gegaan om daar een presentatie over nederland te doen. Ik had een powerpoint gemaakt met een kaart, verschillende soorten eten, de koning en zijn familie en nog wat feitjes. Aan het eind liet ik de kinderen woorden noemen die ik voor ze vertaalde. Amy vertelde dat de kinderen het erg leuk vonden. Eric heeft hele mooie foto's genomen (not) dus die staan in het fotoboek. Ik heb ook de familiefoto's een beetje aangevuld.

Toen we terugkwamen van het Thanksgivingweekend hadden we de kerstboom opgezet en de rest van het weekend lekker niks gedaan.

Afgelopen vrijdag hadden we sinterklaasfeest met de jeugdgroep van de kerk. Toen ik thuis kwam van school lag er een pakket op me te wachten vol met sinterklaasdingen, kleurplaten, pietenmutsen en heel veel eten. Precies op tijd. Die middag heb ik met Josiah en Silas getekend, gepuzzeld en papieren schoentjes gemaakt, die ze die avond hadden gezet. Ze snapten niet helemaal waarom maar de grote lijn begrepen ze. In de ochtend had ik er schuimpjes, chocola en de pietenmutsjes in gedaan.

Voor die avond had iedereen een cadeautje gekocht en gingen we het dobbelspel doen. Daar hadden ze nog nooit van gehoord maar gelukkig vonden ze het erg leuk. We waren met een redelijk grote groep, normaal zijn we maar met 4 + begeleiding, maar er waren nog 2 jongens en daarmee hadden we een groep van 9 mensen, woehoe. Ik had ook nog pepernoten en een gedicht meegenomen en mr. Clint had nederlandse woorden opgeschreven en als we ze konden matchen met het juiste object konden we een dollar verdienen (daar mocht ik natuurlijk niet aan meedoen). Uiteindelijk heb ik helemaal niks gewonnen maar het was wel superleuk dus dat maakt het wel weer een beetje goed.

Verder heb ik ondertussen ook al 3 zwemmeets (wedstrijden) gehad. Mijn tijden worden al iets beter. Gisteren zwom ik een 50 meter vrije slag in 38 sec en een 100 meter in 1.27. Dat is nou niet echt geweldig goed maar aangezien ik net begonnen ben was ik er wel blij mee. De meets duren wel verschrikkelijk lang, we mogen de klas uit om 2 uur en we zijn pas weer terug rond 9. Er is daar wel wifi wat het iets beter maakt maar 7 uur is erg lang voor de 2 minuten die ik aan het zwemmen ben. Ik begin al wel wat vrienden te maken en daardoor gaat de tijd wat sneller.

Ik heb mijn nieuwe rooster voor volgend semester ook al samengesteld. Ik begin de dag met Engels (die ik vorig semester heb laten vallen omdat t te moeilijk was), dan heb ik Anatomy (ik weet hier niet zo veel over maar we gaan aardig wat ontleden), mijn 3e les is geschiedenis (gewoon verder waar we nu zijn) en als laatste heb ik buisiness laws (hier weet ik niks over maar mijn counceller zei dat het een leuke afsluiter van de dag was...) Ik weet nog niet welke lunch ik heb en of ik bij wat vriendinnen in de klas zit.

Het is nu nog maar 1 week school en dan is het kerstvakantie, ik heb er super veel zin in want we gaan naar Alabama om kerst te vieren met de familie. Ik ben zenuwachtig maar ik vind het leuk om weer wat meer van Amerika te zien en de familie te ontmoeten.

Ik denk niet dat ik nog wat ga schrijven voor de vakantie dus ik wens jullie allemaal een geweldige kerst toe en alvast een gelukkig nieuw jaar!

Liefs Gaby

Reacties

Reacties

Monika Baaima

fijne kerstdagen Gaby.. Liefs Moontje

Jannine

Geniet er lekker van Gaby, niet zenuwachtig zijn was de vorige keer ook niet nodig. En zoals je al schrijft zie je weer wat meer van Amerika.
We wensen je hele fijne feestdagen toe. Gr Erik & Jannine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active