Thanksgiving break

Hoi allemaal,

Mijn eerste uitje buiten North Carolina was eindelijk zo ver, afgelopen donderdag was thanksgiving en dat gingen we niet thuis maar bij de broer van Eric vieren en die woont vlak bij Washington DC.

Woensdagochtend stapten we al vroeg in de auto want het zou zeker 4 uur rijden zijn. Ik was de avond daarvoor laat gaan slapen en heb dus de halve autorit kunnen slapen. Josiah en Silas verveelden zich heel erg dus hebben we de andere helft van de tijd spelletjes gespeeld. Het was al weer lang geleden sinds ik: "ik zie wat jij niet ziet" had gespeeld. Halverwege de rit waren we gestopt in een klein winkelcentrum om te gaan lunchen. Ik en amy hadden een salade bij Chick'fil'et besteld en de rest ging op zoek naar pizza en hamburgers. (er komt nog een keer een lijst van de verschillende restourants die er hier zijn) Toen we ons eten op hadden konden we de winkels in gaan. Ik was nog niet eerder in een winkelcentrum geweest dus had ik ook nog niet de kans gehad om wat Amerikaanse winkels in te gaan. Ik ben dan ook alle zeep en kaarsenwinkels in geweest (Yankee candle/ bath& bodyworks voor de kenners), superleuk. We hadden niet heel veel tijd dus ik heb niks gekocht maar ik wil snel weer naar een winkelcentrum om te gaan shoppen.

De laatste 2 uur in de auto gingen ook redelijk snel voorbij, het sneeuwde onderweg even maar gelukkig niet zoveel dat het bleef liggen. Toen kwamen we aan bij Chris en Amara, ik was super zenuwachtig want ik had nog niet eerder familie ontmoet maar dat bleek weer eens nergens voor nodig te zijn. Ze waren superaardig, ik kwam er achter dat Amara ook van lezen houdt en heel veel dezelfde boeken heeft gelezen als ik. We raakten daardoor al snel in gesprek en ik was snel over mijn zenuwen heen. Ze hebben ook nog 2 zoontjes de leeftijd van Josiah en Silas en een hond. Die avond zijn we uit eten geweest en hebben we munchkin (beste kaartspel ever) gespeeld. Toen de kids in bed lagen gingen Eric en Chris naar de film voor hun jaarlijkse mannenavond terwijl Amy twilight keek in een klein hoekje dat we voor haar gemaakt hadden (soms moet je gewoon even je twilight moment hebben) en had ik met Amara het knuffelberenspel (waarbij je knuffels naar de andere kant van de kamer moet gooien en zorgen dat ze niet aan jou kant komen, de kant met de minste knuffels wint) gespeeld.

Donderdag was Thanksgiving ons diner was in de middag. We aten natuurlijk kalkoen en nog wat andere gerechten. Ik vond het eten eigenlijk niet zo heel speciaal, we hadden wel de lekkerste taart ooit: simpel gezecht oreo koekjes en heel veel slagroom. Na het eten hadden we risk gespeeld. (als je mijn verhaal daarover niet wil lezen skip de schuine letters haha)

Chris had het spel die middag net nieuw gekocht en we kwamen er achter dat er geen missiekaarten waren en dus de hele wereld moesten veroveren. Geen probleem we wisten toch al wie er ging winnen.. Ik stond er niet geweldig goed voor in het begin maar kreeg al snel europa in handen en kon Eric er van weerhouden om Australië over te nemen. Chris en Amara hadden ondertussen besloten samen te gaan werken tegen ons. Ze kregen Noord- en Zuid Amerika en Afrika in handen. Uiteindeijk besloot Eric me ook tegen te gaan werken en stond ik er alleen voor. Dat laat ik natuurlijk niet over me heen komen, al snel had ik een stuk van Noord Amerika overgenomen en Europa teruggekregen (die hadden ze van me afgepakt) Amara bleef alle kaarten opsparen en we waren bang dat zodra ze die inwisselde ze alles zo over kon nemen, geloof me ze had echt een stuk of 15 kaarten. Om dat te voorkomen had ik de paar kaarten die ik in mijn handen had ingezet en ben ik haar vanuit alle landen gaan aanvallen, op de een of andere manier had ik heel veel geluk met dobbelen en kon ik bijna 3/4 van haar landen overnemen, toen had ik niks meer over en ging de beurt naar Eric die de rest van haar landen had afgepakt (en haar kaarten) en daarna ook Chris uit het spel speelde. Uiteindelijk hebben we het een gelijkspel gemaakt. ( we waren ondertussen al zeker 2 uur met het spel bezig).

Die avond was het Girls night, we gingen uit eten bij een italiaans restourant (was erg lekker) en daarna gingen we naar een grote winkel (makro achtig) om onze black friday (grootste uitverkoop van het jaar) inkopen te doen. Dat ging dus niet echt door, want de rij voor de kassa stond tot aan de andere kant van de winkel. We hadden nog wel even in de winkel gekeken want ik wou de drukte graag zien maar we hadden niks gekocht. Toen moesten we snel door want we gingen naar de film: de hungergames-Mockingjay part1 (die ik natuurlijk nog niet gezien had) Gelukkig was die ook de tweede keer supergoed. We waren nog gebleven om de clip na de credits te zien maar dat bleek alleen de vogel te zijn, dat viel tegen. Wel een superleuke avond gehad en toen snel naar bed gegaan omdat we de dag erna DC in zouden gaan.

We gingen met de auto naar een metrostation en met de metro DC in, het was super koud die dag en we waren goed ingepakt. Amy, Amara en de kids waren thuis gebleven. We begonnen in het holocaust museum (goed om je dag mee te beginnen) omdat het daar later op de dag zeker druk zou worden. Toen we aankwamen was het erg rustig maar we keken een filmpje van 10 minuten en toen we weer buiten kwamen was het bijna onmogelijk om te lopen. Uiteindelijk waren we zeker een uur binnen geweest. Eric en ik vonden het erg intressant, Chris niet zo. Daarna namen we de metro naar een soort winkelcentrum met allemaal restourants voor lunch. We aten bij een restourant dat hele lekkere milkshakes heeft. Ik had een oreo aardbij milshake, yum. Omdat we tot dan toe alleen maar in de metro hadden gezeten besloten we om terug te lopen, onze grootste fout ooit want het was ijskoud, na zeker 1,5 uur lopen vonden we eindelijk een ander muzeum om in te gaan. Het muzeum van Amerikaanse geschiedenis, die was niet zo heel veel aan, we waren de verkeerde kant in het muzeum opgelopen en kwamen uit in de machines (wat Chris wel weer intressant vond). Daarna was het niet meer zo ver lopen naar het Washington en Lincoln monument, ik heb de foto's al in het fotoboek gezet. Was erg gaaf om te zien, bijde zijn ze veel groter als dat je in eerste instantie verwacht. Ook waren we nog langs het witte huis gelopen en hebben we de kerstboom van de president gezien. Het was niet echt mogelijk om dichtbij het witte huis te komen maar ik kan het mooi van mijn lijstje afchecken.

Toen was het alweer tijd om naar huis te gaan, het was druk in de Metro dus Eric was een stuk verderop gaan zitten en viel half in slaap. Chris en ik probeerden tussendoor uit de metro te stappen maar elke keer als we op een station aankwamen deed Eric zijn ogen open. Uiteindelijk hadden we maar opgegeven. Chris werkte bij de marine en we hadden heel lang over zijn "reizen/uitzendingen' naar europa gepraat. Eric had me verteld dat Chris nu in het pentagon werkt en vaak verhalen begint en dan stopt en zegt dat hij niet meer mag vertellen omdat het geheim is. Dat wou ik uitproberen maar hij begon niet totdat ik door begon te vragen. Onderweg waren we nog even gestopt om cadeautjes voor Canon (jongste zoontje) te halen want die was jarig.

Thuis hadden we pizza en taart gegeten en had Canon zijn cadeautjes uitgepakt. Hij was er erg blij mee en moest gelijk al zijn speelgoed dat geluid maakt uitproberen, yes... daar ging het op de bank slapen omdat ik moe was van het vele lopen.

Die avond hadden we nog 22 jump street gekeken en de volgende ochtend gingen we weer naar huis. We waren onderweg weer gestopt voor lunch bij applebees en we gingen naar een grote boekenwinkel waar we een uurtje hebben rondgelopen.

Zo, dat was weer een mega lang verhaal. Ik liep een beetje achter met de foto's maar die staan er nu ook allemaal op.

Liefs, Gaby

Reacties

Reacties

Jannine

Dat heb je toch maar mooi weer meegemaakt. Hoorde inderdaad dat black friday zo megadruk is. Wat leer je toch veel nieuwe mensen kennen. Leuk hoor. Ben blij dat je het daar goed naar je zin hebt.

Groetjes????????

pieter en herma van den hoeven

Leuk Gaby , ons jouw belevenissen mede deelgenoot te maken. Wat doe je er toch veel ervaring op . Misschien kan jij een paar echte nederlandse sporten introduceren ? . Korfbal ?? Schaatsen ?? . Kijken al uit naar je volgende belevenissen. Doe de groeten aan je gastouders !!!

pieter en herma van den hoeven

O Gaby , ik vergeet nog 1 sport die je daar kunt introduceren: klootschieten , een typisch nederlandse ( twentse ) sport

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active