Halloween en meer

Hoi allemaal,

Ondertussen is het herfstseizoen van start gegaan, de temperatuur heeft hier het vriespunt al bereikt en iedereen heeft de dikke truien weer uit de kast gehaald.
's Ochtends is het super koud, rond de middag is het weer warmer maar 's avonds bevriezen we weer.

Dat het nu herfst is betekende voor mij 2 dingen:
Het eerste is dat het cross country seizoen nu officieel over is, ik moest op zoek gaan naar een nieuwe sport. Er is niet heel veel in de winter voor meiden en omdat ik niet rollend naar huis wou heb ik voor zwemmen gekozen. Ik lig nu elke middag na schooltijd voor een uur in het zwembad en dat is me toch zwaar. De eerste training begon met 20 baantjes borstcrawl op een goed tempo en ik kan je vertellen dat ik na zo'n 10 baantjes helemaal kapot was, yay conditie. In de laatste paar baantjes leek mijn borscrawl dan ook meer op hoe een hond zwemt dan op een normale slag. De trainingen zijn nu gelukkig wat lichter geworden en nu kan ik het een beetje bijhouden. Ik ben wel nogsteeds een van de langzaamsten. Het team is erg groot, zo'n 20 meiden en 15 jongens. Ik kende eerst bijna niemand in het team maar ik zit nu wel bij een leuk groepje in de lijn.

Het tweede herfstachtige ding is de echt amerikaanse feestdag halloween. Toen 2 van mijn vriendinnen hoorden dat we er in nederland niks aan doen hebben ze ons meegenomen om te gaan trick or treaten. Het plan was om eerst langs de deuren te gaan en daarna naar de wedstrijd want daar zouden ze ook themakleding dragen. Dus gingen we met 3 exchange studenten en 3 amerikaanse meiden in onze verkleedkleren langs de deuren. We hebben ons kapot gelachen. We waren naar een buurt gegaan waar heel veel mensen meedoen en aan het eind waren we bevroren en hadden we bakken met snoep. Het was zo gezellig dat we vergeten waren naar de wedstrijd te gaan. Sommige mensen hadden hun huis echt super gaaf versierd (het was echt te donker om foto's te nemen) en bijna iedereen had wel een jack o'lantern voor hun huis staan. De dag ervoor had ik natuurlijk ook een pompoen uitgesneden, het was een hoop werk maar gelukkig had ik de hulp van Josiah en Silas (..not, mijn goede helpers hadden na 2 minuten genoeg van alle pitten uit de pompoen halen en besloten over de tafel te gaan lopen waar alle messen lagen, er zijn geen ongelukken gebeurt). Toen het tijd was om het gezicht uit te snijden hebben ze wel weer geholpen en daarna moesten ze natuurlijk wel even op de foto. (die ook verschrikkelijk is geworden door de mooie flits van mijn telefoon)

Afgelopen zaterdag was er een festival in de stad, het whirligig festival. Ik was er met Joelle heengereden. Zij zou later die dag vrijwilligerswerk moeten doen maar ze vond dat ik er ook moest rondkijken dus waren we er al vroeg heengegaan (dat is rond 12 uur...). Daar hadden we afgesproken met Joline en een andere vriendin van haar. Het festival is eigenlijk heel veel reclamekraampjes, eten en een beetje muziek. Het was zo koud dat we het muzeum ingevlucht waren. Het festival was eigenlijk niet zo heel speciaal maar ik heb er weer nieuwe mensen leren kennen wat altijd leuk is en ik heb ook nog een shirt met lange mouwen gekocht wat redelijk nodig was aangezien ik nog niet echt de tijd/mogelijkheid heb gehad om winterkleding te kopen.

De rest van de week is er eigenlijk niks speciaals gebeurt totdat gisteren de laatste americal footballwedstrijd werd gehouden. Dit was de wedstrijd tegen Hunt en dat is onze rivaal aangezien die ook in wilson zitten. De dag begon dus ook met een prank die Hunt op ons probeerde te plaatsen. Helaas voor hun werden ze al gesnapt toen ze de parkeerplaats hadden dichtgetaped en ging hun andere plan om onze spiritrock (een steen in de fike kleuren) over te schilderen niet door. We moesten ze natuurlijk wel terugpakken en een groep van onze school heeft 1000 plastic vorken in het veld bij hun school gestoken. De seniors van Hunt hadden veel plezier met het opruimen. De sfeer zat er dus goed in (eigenlijk zijn heel veel leerlingen van Fike en Hunt vrienden maar voor deze wedstrijd word dat even aan de kant gezet). Het thema voor het studentenvak op de tribune was neon en dat zag er superleuk uit. Het was voor ons een erg goede wedstrijd, we hebben gewonnen met 20-51 en ondanks dat we weer bevroren terugmoesten was het super gaaf.
Ik heb een filmpje gemaakt en die zal ik zo snel mogelijk plaatsen.

Dat zijn mijn avonturen van de afgelopen week weer.

Liefs Gaby.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active