Birthday parties

Hee allemaal,

2 maanden in America alweer, ik weet dat ik elke blog zo begin maar ik weet geen andere inleidingen. Op school gaat t nu stukken beter, ik heb mijn rapporten gehad en ik sta er nu goed voor. Arts- A, History-B, Math-A en Current events-D (ik had een paar projecten gemist die ik nog moest inhalen dus zodra ik die heb ingeleverd word dat een C). Ook begin ik nu echte vrienden te maken. In het begin, en nu nogsteeds, word ik natuurlijk door iedereen aangesproken, iedereen is mijn nieuwe bff en iedereen zegt hoi tegen me in de gangen terwijl ik de meeste daarvan amper gesproken heb maar er zijn een aantal meiden waar ik veel mee omga en die ik een stuk beter ken.

Ik was dan ook uitgenodigd voor mijn eerste B-day parties. 2 weken geleden was Ashley jarig (ik ga maar gewoon namen gebruiken). Voor haar verjaardag gingen we eerst naar de film de Maze runner en daarna uit eten. Volgens mij heb ik dit eerder al kort genoemd want ik heb de foto's al geplaatst. We waren met 6 meiden waarvan ik er 3 kende en het was super gezellig. Ik wou heel graag naar de Maze runner omdat ik het boek had gelezen en ik de film ook graag wou zien (heb boek was trouwens verschrikkelijk maar toch) dus ik was heel blij dat ze die film had uitgekozen. De film was wel oke (stukken beter als het boek) maar super onduidelijk als je niet weet wat er aan de hand is, uiteindelijk heb ik daardoor een half uur de film lopen uitleggen aan iedereen. Daarna gingen we uit eten bij olive garden (Italiaans restourant) dit was heel raar want we moesten 1,5 uur op ons eten wachten en toen hadden we alleen het voorgerecht gekregen en ons hoofdgerecht nog niet besteld, dat vonden ze niet zo heel leuk (op dit moment zat ik er maar een beetje bij niet wetend wat er aan de gang was/boze amerikanen zijn niet goed te verstaan) dus gingen ze klagen bij de manager die het er mee eens was dat het niet zo'n goede service was en uiteindelijk hebben we gratis gegeten. Daar hebben we natuurlijk geen problemen mee. Na het eten hadden we nog met zijn alles foto's genomen en toen gingen we weer naar huis.

De week erna sloeg mijn humeur ineens helemaal om, ik was steeds supermoe, op school was het zo'n week dat de leraren besloten helemaal niks geen les te geven (en 2 klassen vind ik helemaal niks aan dus ik verveelde me dood), door dat alles had ik ineens last van heimwee en ik ben tussendoor maar een dagje thuis gebleven en ik heb die hele dag geslapen. Daarna voelde ik me weer een stuk beter, de laatste 2 dagen van de week had ik maar een boek mee naar school genomen zodat ik wat te doen had (dat boek was na die 2 dagen uit).

Die zaterdag ging ik winkelen met Amy omdat ik herfstkleding nodig had en Amy moest zwangerschapskleding halen, dit heb ik jullie nog helemaal niet verteld maar ik krijg er een host broertje of zusje bij. Dit zal waarschijnlijk in mei zijn dus het heeft niet heel veel effect op mij maar ik vind het nogsteeds erg leuk en ik hoop voor Eric en Amy dat het een meisje is want dat zal wel leuk zijn na 3 jongens.
Het winkelen was ook weer erg gezellig en ik heb een paar leuke shirts/truien gekocht. Ik draag nu al truien omdat het 's ochtends meestal wel koud is en in alle huizen/lokalen de airconditioning nogsteeds op de vriesstand staat.

De week erna was niet zo heel speciaal, ik had gelukkig geen last meer van de heimwee.

Gisteren had ik weer een verjaardag, van Mari (met haar ben ik naar de kermis geweest). Omdat het bijna halloween is gingen we naar een soort spookhuis/bos met meerdere spookhuizen. We waren met een hele grote groep en we moesten helaas aan de ingang opsplitsen, ik ging met Ashley, Carla, Hunter en 2 anderen het bos in. We moesten tussen allemaal hekken, maisvelden, auto's, bussen en spookhuizen doorlopen. Mijn keel doet nogsteeds pijn van al het gillen en ik was niet eens de ergste. Achter mij liep Ashley en die greep mijn trui zo stevig vast dat ik bijna geen adem meer kon halen, en ik heb heel hard gelachen toen we 5 minuten voor een huis stonden te beslissen wie als eerste naar binnen zou gaan. De tocht duurde zo'n 30 minuten, er was een slachthuis, een kersthuis, een clownshuis (waar we door een doolhof moesten lopen waar het helemaal donker was) een lift, een verlaten bus en nog veel meer. Toen we de bus in moesten liep ik naast Hunter en Ashley en toen er ineens iemand voor ons tevoorschijn sprong duwden ze mij voor hun en renden ze heel hard weg, daarna moest ik heel lang voorop lopen totdat Carla besloot dat ze niet meer zo bang was en zij voorop ging. Ook raakte Ashley in 1 van de spookhuizen haar bril kwijt waarna we met z'n allen in het donker op onze kniën naar haar bril aan het zoeken waren terwijl de 'spoken' aan alle kanten in onze oren schreeuwden. Toen we uiteindelijk in de auto zaten liepen er ook nog mensen rond en 1 probeerde de deur van onze auto open te maken, we hebben alle deuren op slot gedraaid en zijn toen heel hard weg gereden.

Nadat we weer terug waren in Mari's huis hebben we lekker amerikaans pizza besteld en voor de tv opgegeten.

Dat was mijn verhaal voor deze week dan weer. Ik zal de foto's als altijd bij de rest van de foto's zetten.

Reacties

Reacties

Sylvie Velten

Hoi Gaby,

nou, zo te lezen heb je nu kennisgemaakt met de echte amerikaanse gebruiken: "complainen" bij de manager, halloween en amerikaanse pizza's eten voor de tv! Knap hoor, dat je je zo weet aan te passen aan een ander gezin, nieuwe vriendinnen weet te maken en helemaal mee gaat in de gebruiken van je gast land! Een beetje heimwee hebben af en toe vind ik dan niet meer dan logisch! En eerlijk van je dat je dat ook vertelt op je blog!

nog een hele fijne tijd gewenst daar in The States!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active