Eindelijk weekend!

Hoi allemaal,

T is alweer eventjes geleden dat ik wat van me heb laten horen, school is nu volop begonnen en mijn dagen zijn meestal helemaal vol gepland. Niet dat ik dat erg vind want meestal zijn het leuke dingen waar ik heen ga.

Dit weekend was ook weer super druk maar erg leuk.

Vrijdagmiddag na school ging ik naar een footballgame, het was een uitwedstrijd maar Jessica gaat naar bijna alle wedstrijden en vroeg of ik mee wou. Het was een uur rijden (je moet er wat voor over hebben) maar gelukkig hadden we de hele auto vol met mensen en was het zeker niet saai. We waren onderweg nog langs de macc gereden om wat te eten te halen want we zouden die avond pas tegen 11 uur terug zijn. De footballgame was erg spannend, een stuk leuker als de vorige wedstrijd die we met zo'n 46-7 hadden gewonnen. Het ging erg gelijk op en de hele tweede helft stonden we maar met 2 punten voor. Uiteindelijk hebben we toch gewonnen, Go Deamons! Football word steeds leuker omdat ik iets meer van de regels begin te begrijpen. We hadden ook erg veel geluk met het weer want overal om ons heen zagen we donkere wolken en bliksem maar we hebben het de hele avond (totdat we weer in de auto stapten Ha) droog gehouden.

Zaterdag moest ik vroeg opstaan (niet dat ik anders wel kan uitslapen met 3 schreeuwende kinderen om 7 uur 's ochtends, wat zijn ze toch schatiig) omdat we iemand gingen bezoeken die in het ziekenhuis lag, een oudere vrouw van de kerk had een auto-ongeluk gehad. Het ziekenhuis was in Greenville wat ongeveer 45 minuten rijden is. Toen we daar aankwamen had ze net het goede nieuws gehad dat ze die avond naar huis zou mogen maar ze was nogsteeds erg blij om ons te zien. We wouden in Greenville ook nog naar een mall gaan maar die konden we niet vinden (volgende keer beter), uiteindelijk zijn we nog wel naar een mega speelgoedwinkel gegaan en hebben we gelunchet voordat we weer terug gingen.

Die avond kwam er een man van Ayusa met zijn 2 studenten (Allebij jongens uit Duitsland en Italië) om te kijken of ik een plek had om te slapen en of alles goed met me ging. Ze bleven ook nog eten dus we hadden pizza besteld (4 mega pizza's waarvan we er net 1 op hebben gegeten, lunch voor de komende 3 weken). Toen ze weg waren hebben we nog Captain America gekeken (ons senior thema is superheroes en toen ik vertelde dat ik captain america nog niet gezien had moest daar wat aan gedaan worden) en uiteindelijk weer veel te laat gaan slapen want de volgende ochtend was er weer kerk.

Helaas waren er die dag geen jeugdleden dus moest ik bij de jongvolwassenen, dat vind ik een stuk minder leuk omdat ze middenin een onderwerp zitten waar ik niks van heb meegekregen en de leraar heel langzaam praat. Na kerk hebben we thuis gegeten (we hebben nogsteeds pizza over) en zijn we naar target geweest. Josiah had 2 tanden verloren en mocht daarom wat uitzoeken bij target en ik sta nogsteeds versteld van alles wat ze daar verkopen dus was ik ook mee geweest. Later in de middag haddden we een verjaardagsfeestje van een jongetje van de kerk die 9 werd, ik wist niet zeker of ik mee wou gaan maar ik ben bij dat ik toch gegaan ben want het was super gezellig.

De familie waar het feest was woont aan het water en dat betekende dat ze een aantal kanoes en een boot hebben waar we in mochten. Eerst gingen we allemaal kanoën en ik kon het natuurlijk niet laten om wat water over Eric en Josiah te gooien, mijn fout, uiteindelijk ben ik drijfnat weer uit de kanoe geklommen. Omdat de kinderen nog in het water gingen zwemmen was ik met Ephriam naar binnen gegaan, zodat Amy er niet op hoefde te letten dat hij niet in het water viel en ik een beetje kon opdrogen, maar ik werd al snel opgehaald omdat alle kinderen en een paar volwassenen op de boot gingen en ik wou natuurlijk mee. Eerst was ik met Silas aan de voorkant van de boot gaan zitten en keken we naar iedereen die in een band achter de boot ging en daarna ben ik zelf met Josiah in de band geweest (erg gaaf!).

Nadat iedereen weer was opgedroogd gingen we cake eten en daarna zijn we weg gegaan omdat we die avond gingen eten bij de kerk. Vanaf nu hebben we elke zondagavond bijbelstudies (dat houdt in dat er verschillende klassen zijn die je dingen leren over de bijbel) en dat moest, op zijn amerikaans, geopend worden met hamburgers en hotdogs.We hadden een beetje pech dat het feest ook was die dag want daardoor waren er een stuk minder mensen. Na het eten ging ik naar de les van Eric (ik was nog bijna de verkeerde klas ingelopen) en hij verteld over de eerste bijbel, die les hadden we het over hoe god de aarde maakte in 7 dagen.

Toen we weer thuis waren wouden we met z'n allen een spelletje gaan spelen maar Eric en ik werden afgeleid door de disneyfilm rapunzel die op TV was en uiteindelijk hebben we die maar af gekeken.

Maandag alweer moest ik eerst naar school (niks interesants gebeurd) en die middag zouden Mary en Adam (vrienden van Eric en Amy) langskomen. Zij wonen heel ver weg en kwamen een weekje naar het strand en wouden een paar vrienden zien. Ik vond het best spannend om hun te ontmoeten maar ze waren echt super aardig en lekker amerikaans (zo zal ik het maar noemen). We waren uit eten geweest bij een restourant dat er blijkbaar niet is waar zij wonen (ik ben vergeten waar dat was) en Eric en Adam hielden een eetwedstrijd wie de meeste spareribbs kon eten... Toen we weer thuiskwamen hebben we het spel munchkins gespeeld, het is een kaartspel waarbij elke kaart wat anders doet en je moet proberen tot level 10 te komen door met monsters te vechten terwijl iedereen het probeert te saboteren. Ik had dat spel al een paar keer gespeeld en normaal is het een redelijk kort spel maar wel erg leuk. Nou een kort spel was het dus niet meer, we hebben er 2,5 uur over gedaan. Het was wel superleuk en we hebben ons kapot gelachen toen we allemaal nog maar 1 level moesten en iedereen probeerde de regels te verdraaien zodat hij/zij zou winnen. Ik zou willen zeggen dat ik uiteindelijk gewonnen heb (ik was 2 keer zo dichtbij!) maar ik moet jullie teleurstellen, iedereen zette zijn laatste kaarten in om te zorgen dat ik niet zou winnen en vervolgens kon Amy het spel zo uitspelen. We aten nog wat zelfgemaakte koekjes en toen gingen we om half 12 slapen terwijl ik de volgende ochtend weer om half 8 op school moest zijn.

Just kidding, de volgende ochtend gingen we met zijn allen ontbijten bij bojangles (erg lekker maar ook weer typisch amerikaan, friet bij je ontbijt-die ik niet heb opgegeten) ik had een soort blueberry scones met glazuur en koffie. Toen was het tijd om afscheid te nemen van Mary en Adam. Door het ontbijt had ik mijn eerste uur gemist (sorry pa en ma, verder doe ik echt mijn best op school...) en moest ik me eerst melden bij de directie voordat ik de school binnenkon, maar ook hier had ik geluk want de schoolagent was er en die wist niet waar hij me heen moest sturen dus mocht ik gewoon door naar mijn tweede les.

Dat was het dan weer. Ik zal deze week eens wat foto's gaan uploaden want dat heb ik nog helemaal niet gedaan.

Liefs Gaby.

Reacties

Reacties

Livia Tijhof-Barnaart

Hoi gaby, een heel klein beetje spijbelen vinden je ouders vast geen probleem. Ben benieuwd hoe groot die pizza's daar zijn na het lezen van je verhaal!

pieter van den hoeven

Hee gaby , zo te lezen ben je prima in je gastgezin opge
nomen en bevalt het je goed.. Ben nu al benieuwd naar je volgende avonturen. Wordt bijna jaloers ..

Doe ook je gastgezin de groeten van ons

Jannine

Goed om te lezen dat je je niet verveeld en het leuk vindt! Ben wel erg benieuwd hoe je straks weer thuis komt met al dat eten wat je daar krijgt ha ha.
Veel plezier nog
Gr. Jannine

Jannine

Leuke foto's Gaby!!

nellekebarnaart@hotmail.com

Hoi Gaby.
Leuke foto"s.
Zo te zien vermaak jij je prima .
En wat een leuke jochies.
Groetjes

Monika

liefs uit Holland
Leuke verhalen x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active