eerste week at Fike high school

Hoi allemaal,

Maandag was dan eindelijk mijn eerste schooldag hier. Ik moest die ochtend al vroeg opstaan want school begint al om half 8! Alle seniors op onze school hadden een senior shirt, en iemand had mij er ook een gegeven dus gelukkig hoefde ik niet na te denken over wat ik aan zou doen. Ik had nog geen schoolspullen gehaald (want ik wist niet wat ik moest halen) dus hoefde ik gelukkig niet zo veel spullen mee te sjouwen. Ik was best wel zenuwachtig maar dat was eigenlijk nergens voor nodig want de meeste mensen zijn erg aardig hier.

Voordat ik naar mijn eerste les ging moest ik naar mijn Homeroom (soort mentoruur) waar ik een stapel papieren kreeg die ingevuld moesten worden en mijn homeroom teacher wat uitlegde over het rooster. Dit duurde een half uur maar we hebben ongeveer 20 min helemaal niks gedaan. Ik ken(de) helaas niemand in die klas dus t was redelijk saai.
Daarna was het tijd voor mijn 1e les: Arts (tekenen). De lessen duren hier 90 min en we kregen een opdracht die in 30 min wel af was... Ik zat alleen omdat alle tafels al vol zaten maar ik kon een beetje praten met het meisje voor me (die toevallig ook Gaby heet) en we mogen muziek luisteren dus ik heb t volgehouden. Na arts was het tijd voor Engels. Ik had de lerares engels al ontmoet en verhalen over haar gehoord. Ze begon direct met een opdracht die voor mij veel te moeilijk was (we moesten synoniemen geven van een woord dat ik nog nooit gehoord had) en ze had niet zo veel zin om het uit te leggen.Ook kregen we hier weer papieren om te ondertekenen.

Na 90 minuten engels was het tijd voor US history. Mijn leraar hiervoor is erg aardig en ook de klas was erg leuk het enige nadeel is het tekstboek wat wel 5 cm dik is! US history is erg veel lezen en hw wat me erg veel tijd kost om te maken maar tot nu toe kan ik het wel bijhouden. Omdat ik een senior ben mag ik 5 minuten eerder naar lunch, daar had ik de hele dag al een beetje tegenop gekeken want ik had niet zo veel zin om alleen te zitten maar ik had geluk en werd zodra ik de kantine inliep direct geroepen door 2 meiden uit het volleybalteam. lunch duurt ongeveer 20 minuten (wat echt te kort is) maar het was wel gezellig.

Na lunch had ik team sports en dat was de verschrikkelijkste les van de dag! Ik wist niet waar ik heen moest dus liep ik een beetje dom door de gymzaal totdat een leraar me kon aanwijzen waar ik moest gaan zitten en vervolgens hebben we 90 minuten op de tribune gezeten en niks gedaan (vraag me niet waarom). Het is een klas vol met jongens die geen zin hadden om met me te praten en geloof me dan duren 90 minuten erg lang!

De tweede dag in de week begon met een introductie voor seniors, ik kon gelukkig bij 2 meiden die ik al kende van de kerk zitten want het was niet echt intressant, het hoofd van de school vertelde alle regels en daarna moesten we weer wachten tot het tijd was om te gaan. De rest van de dag heb ik het gewone rooster gevolgd, in de lunch kon ik zitten bij de gastzusjes van een andere exchange student (die in mijn US history class zit) en verder verliep de dag een beetje hetzelfde als de dag ervoor (behalve de PE les waarin we nu gelukkig wat te doen hadden). Verder niks interesants gebeurd.

De dag erna ben ik in de lunch naar mijn counceller gegaan om mijn rooster te veranderen (engels was echt te moeilijk en ik heb nu ook geen PE meer). Mijn rooster ziet er nu zo uit:

1: Arts 2: US history 3:Math 4:current events. Dit rooster is een stuk leuker maar ik ben nu wel naar een andere lunch verpaatst dus donderdag zat ik alleen in de lunch.
Gelukkig kwam er na 5 min een meisje naar mij toe uit mijn current events class en vroeg of bij haar wou zitten.
Die dag werden we tijdens de laatste les ineens allemaal naar de gymzaal geroepen en daar had ik mijn eerste prep rally. Ik had geen idee wat er allemaal gebeurde (alle seniors begonnen te schreeuwen en er waren cheerleeders die rondrenden). Dit allemaal omdat die avond de eerste Footbalgame was.

Ik had aan een meisje gevraagd of ik met haar mee kon naar de Footballgame die avond. Het was niet echt een leuke wedstrijd omdat we wonnen met iets van 47-7 maar het was wel een hele ervaring, de hele school was er en er waren bands en iedereen was "verkleed" in neonkleuren (dat was het thema).

Vrijdag werd ik tijdens de US history les bij mijn counceller geroepen, ik had geen idee waarom maar gelukkig was er niks aan de hand, er was een andere exchange student uit Duitsland die mij graag wou ontmoeten en we hebben bijna 45 minuten met z'n 3en over vanalles en nogwat gepraat.

Vrijdagavond ben ik nog naar de film geweest met de jeugdgroep van de kerk (de film was niks aan maar het was wel gezellig) en nu heb ik een 3 daags weekend omdat maandag een feestdag is.

En dat was dan mijn eerste week school. Ik begin al een beetje mensen te leren kennen wat het een stuk leuker maakt hier, alleen al het huiswerk (we krijgen echt veel huiswerk) is niet zo leuk want ik doe er erg lang over.

Ik heb het tot nu toe prima naar mijn zin hier!

Groetjes uit North Carolina, Gaby

Reacties

Reacties

bea

Eigenlijk best wel een moeilijke week voor je geweest. Wat fijn dat je nu ook wat meer leert kennen op die school. zet hem op meid!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active