New York oriëntatie

Vooraf alvast sorry voor het mega verhaal, maar geloof me: dit is de ingekorte versie.

Eindelijk was het zover! Om half 4 opgestaan en naar het vliegveld gereden omdat we daar om half 6 moesten zijn (niet dus, het was kwart over 6) op het vliegveld hebben we nog even koffie gedronken en daarna verzameld met de groep. Nadat iedereen ingecheckt was moesten we verder en was het tijd om afscheid te nemen. Dat was erg lastig maar daarna gezellig bij de groep gaan staan en door naar het vliegtuig. In het vliegtuig zat ik gelukkig naast iemand van de groep (Roos) dus daar was ik erg blij mee aangezien sommige alleen zaten. Ongeveer 8 uur in het vliegtuig gezeten, met Roos gepraat, een beetje film gekeken, gelezen en toen waren we alweer geland. Door naar het hotel waar we eerst nog moesten wachten op de kamerindeling maar gelukkig hadden wij al snel een kamer. Ik slaap hier met 3 anderen, Roos (die ik al kende uit het vliegtuig), Annemarie en Isolde. We zijn die middag nog wezen zwemmen, ’s avonds hebben we pizza gegeten (die echt niet te eten was) en daarna direct in slaap gevallen.

Dag 1 van de New York oriëntatie begon in het central park, we hadden een hele leuke gids die vanalles vertelde over het park en hoe het gemaakt was enzo. Het is heel raar dat er zo’n groot park midden in New York ligt, het is er super stil terwijl je midden in de stad overal geluid hoort. Daarna weer in de bus gestapt en door naar 5th avenue, we hadden daar wat vrije tijd dus zijn we naar de apple store geweest die echt mega was en daar had ik voor t eerst wifi dus iedereen thuis maar even een berichtje gestuurd. Op 5th avenue zijn we ook nog naar een hele grote speelgoedwinkel geweest. Toen moesten we de bus weer in en gingen we richting macy’s om daar lunch te eten we hebben hier echt een strak schema dus een half uur later alweer verder gegaan naar Soho, daar hadden we anderhalf uur shopping time. Ik ben met Savanna en Isolde de straat maar doorgelopen en we waren nog even een straatje met allemaal toeristenwinkeltjes ingelopen. Ik heb nog een T-shirt met de skyline van Manhattan gekocht (we zijn toch toeristen). Omdat we toen nog niet genoeg gelopen hadden zijn we verder gegaan naar de Brooklyn bridge en zijn we daar overheen gelopen (dat duurde een half uur) maar je had vanaf de brug wel een geweldig uitzicht. In het park onder de brug konden we nog even foto’s maken en toen was het eindelijk tijd voor avondeten in het hardrock café, hamburgers (wat eten we toch weer gezond). Het hardrock café zat op time square en we hadden daarna nog iets meer dan een uur de tijd om daar rond te lopen. Time square gaf echt een typisch New York gevoel, heel gaaf! We zijn nog naar de disney store en de m&m store geweest en toen moesten we terug naar de bus (die uiteidelijk een half uur te laat was). Helemaal doodmoe aangekomen in het hotel maar snel omgekleed en in bed gaan liggen om direct te gaan slapen (wat uiteindelijk niet lukte omdat we nog zeker een uur hebben liggen praten).

Dag 2 (we konden uitslapen) begon met hetzelfde ontbijt als de dag ervoor: cornflakes en bagels met jam. Rond half 10 stapten we in de bus om naar het 9/11 memorial te rijden. De gids was wat aan de late kant dus we hadden maar zo'n 5 minuten om het te bekijken en toen moesten we al weer verder. Op de plekken van de twintowers stonden nu 2 (soort van) fonteinen waarvan je de bodem niet kon zien. Omdat de gids laat was moesten we direct de bus weer in en gingen we naar het volgende 'onderdeel', de boottocht langs het vrijheidsbeeld. De hele bood zat vol met chinese mensen dus ben ik met Savanna en Roos op een groot blok gaan zitten aan de voorkant voor de boot. De gids (van de boot zelf) zei tegen ons dat we zijn plaats hadden ingenomen maar dat we mochten blijven zitten (hij was heel aardig en vroeg vanalles over Nederland en hoe we New York vonden en vertelde dat onze gids heel lang bij hem gewerkt had). Vanaf de boot kon je heel mooi de skyline van Manhattan en Brooklyn zien en daarna gingen we langs het vrijheidsbeeld. Na de boottocht was het tijd voor lunch. We gingen naar een plek waar allemaal kleine etenstentjes waren en we konden daar zelf kiezen wat we wouden hebben. Ik heb weer een bagel genomen want van de rest van de tentjes waren veel te druk of zagen er niet zo lekker uit. Na de lunch pakten we de metro (45 minuten in de metro zitten terwijl je bijna in slaap valt) richting Coney Island (een soort kermis aan het strand) waar ik met Savanna, Roos en Isolde in de welbekende houten achtbaan ben geweest. De achtbaan was heel erg gaaf maar wel mega hobbelig. Toen we uit de achtbaan kwamen hadden we nog iets minder als een uur over dus ben ik met Savanna naar het strand gegaan en hebben we over de pier daar gelopen. Toen moesten we alweer verzamelen bij de bus maar omdat we niet compleet waren moesten we in de bus 45 minuten. Ons avondeten was pizza die echt Amerika size was maar wel erg lekker. De bus weer in en verder naar Rockefeller Center waar we weer moesten wachten omdat we te laat waren maar uiteindelijk konden we toch naar binnen en daar hadden we echt het mooste uitzicht mogelijk! Op de foto's is het niet zo spectaculair maar in het echt is het prachtig. Dat was de afsluiting van de laatste dag New York dus we gingen terug naar het hotel. In het hotel zijn we nog even met z'n allen op één kamer gaan zitten en daarna gaan slapen.

Dat waren de 2 dagen in New York, het was echt geweldig, we hebben Manhattan en Brooklyn gezien wat erg leuk was, en we hadden een superleuke groep.

Jannine

He gaby veel gezien in korte tijd. Maar volgens mij toch een mooie indruk van NY gekregen. Leuk om te lezen en fijn dat je in elk geval een leuk groep had om mee op te trekken. Groetjes????

Kristel

Hee Gaby!

Leuk om je verhalen van de eerste dagen te lezen! Zo blijven we mooi een beetje op de hoogte van je belevenissen! In 2 dagen erg veel gezien en gedaan! Op naar je gastgezin en op naar het volgende verhaal????.
Have fun!!

nelleke

Hoi Gaby.

Wat heb je al veel gezien in die 2 dagen ,leuk om te lezen.
Groetjes.

Felina

Hee, superleuk dit te lezen, sort of nostalgische blogfeelings krijg ik ervan haha, ik ben blij dat je t leuk vond! Liefs