North Carolina

Alweer een paar weken geleden was het zo ver dat ik eindelijk het nieuws kreeg:
er is een host family voor me gevonden!


Midden in de NLT les werd ik gebeld door travelactive, ze vertelden me dat er een host family voor me was gevonden in North Carolina in het plaatsje Wilson. Ik was meteen heel erg enthousiast en ben nadat ik thuis kwam direct op internet gaan zoeken. Ik had ondertussen al een mail gekregen met de informatie over het gezin en de school.


Mijn gastgezin bestaat uit vijf personen:
Host vader Eric, host moeder Amy en Host broertjes Josiah, Silas en Ephriam.
Ik heb de afgelopen weken al wat contact met ze gehad en ze ook toegevoegd op facebook, ze zijn heel erg enthousiast en erg open. Eric werkt in een kerk en daar zijn ze dan ook best vaak. Ik heb geen idee hoe dat is maar ik denk dat het wel een goede manier is om contacten te krijgen en ookal ben ik zelf nog nooit naar de kerk geweest ga ik gewoon met ze mee.


Ook heb ik al wat contact gehad met mijn CR (contactpunt in Amerika). Ik had haar een mailtje gestuurd en ze reageerde gelijk erg enthousiast en vertelde me dat ze me samen met mijn host family zal opwachten als ik daar aankom.


De school waar ik heen zal gaan heet fike high school. De school zit maar een klein stukje van mijn huis af (de straat uit en je bent er al) dus ik hoef niet al te vroeg op te staan. Ik heb al even op de site van de school gekeken. Er word veel aan sport gedaan en daar ben ik blij mee. Helaas geen korfbal maar ik had ook niet anders verwacht. Helaas heb ik nog niks over de vakken die daar gegeven worden kunnen vinden.


Over het plaatsje Wilson weet ik nog niet heel veel. Eric en Amy hebben me verteld dat er in Wilson zelf niet heel veel te doen is. Er zijn een paar winkels en een paar parken die ze wel eens met de kinderen bezoeken maar verder niks. Ze wonen gelukkig niet ver van wat grotere plaatsen en daar is wel genoeg te doen. Ook is het (volgens hun) maar 4 uur rijden naar de zee en maar 2 uur naar de hoofdstad van North Carolina.


Tot zover een korte samenvatting van wat ik allemaal weet over mijn plaatsing. Ik heb er heel veel zin in!


Ik zal proberen het hier een beetje up to date te houden.

Reacties

Reacties

E

Heyy! Ik ga (als ik een gastgezin krijg) volgend jaar waarschijnlijk ook een jaar naar amerika :D
ik las je blog en je schrijft echt leuk!
Geen korfbal in Amerika word voor mij wel lastig hoor.. hahah
groetjes

Gaby

Heey,
Wat super leuk dat je ook een high school jaar gaat doen!
Ik mis korfbal ook super erg, ze hebben daar hier ook echt nog nooit van gehoord.
Ik hoop dat je snel hoort waar je geplaatst bent.
Ook tof om te horen dat je mijn blog leuk vind.
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active