Halfway there

Hallo allemaal,

Hoewel ik het idee heb dat ik hier net ben is de helft van het semester alweer voorbij. Midterm examens houden me bezig en het vooruitzicht op spring break maakt studeren niet veel makkelijker. Ondertussen heb ik wel alweer genoeg te vertellen. Te beginnen met: wist je dat het ook in Texas koud kan worden? De ene dag zitten we lekker met 25 graden in de zon, de volgende dag is het -3 en wordt onze training afgelast omdat je zelfs met 5 lagen aan truien niet meer warm kunt blijven.

Tussen alle enorm drukke dagen door (school en frisbee hebben mijn leven overgenomen) probeer ik af en toe nog wel eens een leuk uitstapje te plannen. Zo zijn we met alle internationale studenten een dagje naar Dallas geweest. Rond TCU is er de eeuwige discussie over welke stad leuker is: Dallas of Fort Worth. In Dallas hebben we een bustour gedaan, zijn we langs het JFK memorial gelopen en zijn we de reunion tower op gegaan. Ik heb besloten dat ik Dallas een stuk leuker vind om doorheen te lopen, overal is wel wat te zien en ik wil zeker nog een keer terug om ook de musea in te kunnen. Met een gedeelte van de groep gingen we nadat we gegeten hadden weer naar huis.

De volgende dag moest ik namelijk vroeg op omdat ik me had ingeschreven om mee te gaan op een wandeltocht georganiseerd door TCU. De wandeltocht was in Ceder Ridge, een park ongeveer een half uur rijden van campus. We gingen met 8 studenten en 2 tour guides. Het was super lekker weer en ook heel fijn om een keer van de campus af te kunnen. Op de tour zelf heb ik vooral heel veel

Op campus is ook nog altijd wel wat te doen. Als het lekker weer is spreek ik af om met vriendinnen in de commons (grasveld in het midden van campus) rond te hangen of een frisbee te gooien en er altijd wel ergens wat gratis eten te vinden. Uber is hier echt mijn beste vriend, als ik met mijn huisgenootjes ergens heen wil is dat echt de enige manier als we niet 2 uur met gevaar voor eigen leven langs de snelweg willen wandelen. Het is ook een fijne manier om thuis te komen na het stappen. Ik schrok er van hoeveel mensen hier ‘s avonds in de auto stappen nadat ze best wel veel gedronken hebben.

Afgelopen weekend was mijn verjaardag. Dat zelfde weekend hadden we ons tweede frisbee toernooi, deze keer in Louisiana. Dit was het super populaire mardi gras toernooi. Mardi Gras is vergelijkbaar met wat wij carnaval noemen. Op vrijdag middag stapten we in de auto om 8 uur later op locatie aan te komen. Je moet er wat voor over hebben. Die avond hebben we met z’n allen wat gedronken op de hotelkamers. We konden het niet al te laat maken omdat de jongens voor hun eerste wedstrijd al om 6 uur op het veld moesten staan. Wij zelf hoefden er gelukkig pas om 8 uur te zijn. Voordat ik ga klagen over hoe zwaar het toernooi was moet ik jullie eerst even vertellen hoe een frisbee wedstrijd in elkaar zit. Met 7 mensen sta je op het veld om de frisbee van de ene kant van het veld (vaak iets groter dan een voetbalveld) naar de eindzone aan de andere kant te krijgen. Als de frisbee valt pakt het andere team hem op en probeert in hun eindzone te scoren. Dit gaat vaak erg snel en daardoor ren je constant met het hele team van de ene kant van het veld naar de andere kant. Wedstrijden duren 120 minuten. Op een toernooi spelen we 4 wedstrijden achter elkaar. De rest van de dag hebben we nog kunnen genieten van Jambalaya en verschillende soorten vis, typisch voor Louisiana. Ook is het in Louisiana legaal om achter in de auto te drinken, er zijn dan ook drive through's waar je alcohol kunt bestellen. Daar hebben we het beste van gemaakt door een hele boel daiquiri's te drinken. Die avond zouden we naar een feest gaan georganiseerd door het toernooi. Een paar van ons hebben echter de hele avond ziek op bed gelegen vanwege dehydration waaronder ikzelf natuurlijk… Geen heel goed begin van mijn verjaardag. De volgende dag speelden we twee wedstrijden, daarna werd het toernooi helaas afgelast vanwege onweersbuien. Ondanks alles was het echt enorm leuk en heb ik er heel erg van genoten!

Dat was de korte update voor nu. Ik ga weer snel verder leren, nog 2 examens en dan heb ik officieel spring break!
Ik hoop binnenkort te leren om foto's te maken van alle dingen die ik hier meemaak want tot nu toe is dat nog niet zo heel soepel gegaan. Meestal vergeet ik het omdat ik te druk bezig ben met alles. Klik op deze link voor foto's van Dallas en nog een paar andere plaatjes.

Liefs,
Gaby



Reacties

Reacties

Leidie

Je verhaal en foto's stralen plezier uit. Je hebt het naar je zin, dan gaat de tijd helaas snel en zit je alweer op de helft van je trimester.
Blijf leren en genieten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active