Één maand in Texas

Hallo allemaal,

Ja hoor, het echte schoolleven is begonnen. Dat betekend: vroeg opstaan, hard werken en veel huiswerk maken. Hoewel de toetsen hier vaak wat makkelijker zijn, de eerste paar zitten er alweer op, krijgen we wel heel veel huiswerk. Voor elke les moeten we ons inlezen en daar opdrachten bij maken die vervolgens ingeleverd worden voor een cijfer. Bijna elke week moeten we wel een verslag schrijven en voor alle uitstapjes die we maken wordt er een reflectie verwacht.

De uitstapjes die we maken zijn dat gelukkig wel waard. Voor mijn les ‘outdoor education’ gingen we bijvoorbeeld naar een klimmuur waar we gewerkt hebben aan team building. Deze les eindigde met de opdracht om een zo hoog mogelijke toren van kratjes te maken waar iemand bovenop stond en -je raad het al- die rol werd al snel op mij afgeschoven. Wel netjes in harnas dat we ook hadden leren knopen. Voor een andere les (issues in education) zijn we naar een school geweest waar kinderen die geen Engels spreken een jaar lang worden opgevangen, dit zijn vooral vluchtelingen. Als ESL teacher (Engels als tweede taal) is dat natuurlijk super interessant! Ook ben ik al naar een basisschool geweest om daar te observeren voor één van mijn lessen. Dit begon wel interessant, ze zijn hier namelijk een stuk strikter dan in nederland en dan voornamelijk qua dresscode. Geen jeans, geen sneakers, geen t-shirts. Dat is zo’n beetje alles wat ik hier draag dus ik heb een vriendin geappt of ze me mee wou nemen om nieuwe schoenen te kopen. Om de school in te kunnen moest ik ook mijn paspoort meenemen en in het systeem gezet worden. Best wel een process voor het uurtje dat ik in het lokaal zat.

Daarnaast probeer ik natuurlijk ook nog de nodige uitstapjes te plannen, vooral als het zo lekker warm is buiten, ben ik samen met mijn huisgenootjes naar de dierentuin in Fort Worth geweest. Ongeveer een half uurtje lopen vonden wij niet zo’n groot probleem, iedereen die dat te horen kreeg hier wist niet wat ze overkwam -een half uur lopen!!! De dierentuin zelf was niet heel groot maar we hebben alsnog een hele gezellige dag gehad en vooral van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat (lees: heel veel) leuke foto’s te nemen.

Ook heb ik samen één van mijn huisgenootjes een middagje naar Walmart gepland om inkopen te doen. En met inkopen doen bedoel ik ook echt inkopen doen. Met 2 grote karren vol zijn we naar de kassa’s gegaan en de uber driver die ons naar huis bracht wist niet wat haar overkwam. In ieder geval hoeven we de komende maanden die kant niet meer op.

Om hier een beetje actief te kunnen blijven heb ik me aangesloten bij de Ultimate Frisbee vereniging. Het leek me wel een goede manier om een beetje conditie op te bouwen aangezien je heel veel heen en weer moet rennen. Met twee trainingen per week en daar bovenop nog een extra hardlooptraining komt dat wel goed. Wat ik nou weer niet verwacht had was dat ik de sport zelf ook nog eens heel leuk zou vinden. We hebben onze eerste wedstrijd al gespeeld (ik snapte er nog helemaal niks van en was echt enorm slecht) en het eerste toernooi komt er ook al aan. Daarbovenop heb ik me nog ingeschreven om op woensdagavonden wedstrijden te spelen. Tussen trainingen, wedstrijden en teamavonden hou ik bijna geen tijd meer over voor andere dingen.

Op de campus is ook altijd wat te doen. We kunnen gratis naar alle wedstrijden en evenementen. Daar wordt vaak ook nog eens gratis eten uitgedeelt of je krijgt een gratis t-shirt. Ik ben al naar een concert geweest van Andy Grammer en volgende week zal de stem van spongebob langskomen om een show te geven. Er worden films gedraaid in het auditorium en er zijn verschillende comedy shows zowel door medestudenten als bekende mensen.

Voor wie het nog niet doorhad: ik heb het echt enorm naar mijn zin! Helaas zit er ook een andere kant aan en is niet alles rozengeur en maneschijn. Geheel onverwachts kreeg ik het bericht dat mijn oma is overleden. Hoewel ik toen ik wegging uit Nederland wist dat er een kans was dat zoiets zou kunnen gebeuren was dit best wel even een klap om te verwerken. Nadat ik even flink heb kunnen huilen aan de telefoon heb ik door alle drukte hier genoeg afleiding kunnen vinden en is iedereen enorm lief voor me geweest. Vanuit thuis hebben ze me over alles op de hoogte kunnen houden waardoor ik toch een beetje het gevoel had ik er bij was.

Om maar wel even met wat vrolijkers af te sluiten was afgelopen zondag het evenement van het jaar namelijk: de super bowl. Met de internationale studenten leek het ons wel leuk om ergens heen te gaan voor een drankje en daar de wedstrijd te kijken. Tussen alle patriots fans in het café zaten we een beetje mee te juichen, er wat van snappen deden we dan weer niet. We waren eigenlijk ook meer gefocust op de 8 verschillende voorgerechten die we besteld hadden en konden we niet wachten op de halftime-show (die best wel tegen viel). Ik heb me laten vertellen dat het een ook een saaie wedstrijd was, dat neem ik dan maar gewoon aan want zelfs met het spelregelboek erbij is alles wat ik zie ‘mannen die op elkaar in rennen’. Verder hoor je me niet klagen want het was een hele leuke avond met zijn allen.

Dat was ‘m weer.

Ik hoop dat jullie het allemaal nog een beetje interessant vinden, hier is trouwens een linkje naar de foto's die ik geplaatst heb.

Liefs Gaby

Reacties

Reacties

Leidie

HOi Gaby.
Gelukkig horen we veel verhalen al wel van je maar het is ook leuk dit te lezen.
Volgens mij, heb je niet veel kans om dik worden van al die lekkere lunches en ontbijtjes want je moet wel heel veel trainen.
Blijf plezier maken
Veel liefs

pieter van den hoeven

Hallo Gaby,
Zo te lezen vermaak je je opperbest, wat me overigens niet verrast. Zal eens uitzoeken wat frisbeeen precies inhoudt heb wel eens van een frisbee gehoord maar niet als sport zodanig. Straks hebben we in Nederland nog een echte frisbee-kampioen, waarschijnlijk de eerste. Kan nu al uitzien naar je volgende verhaal vol belevenissen. Wacht er niet te lang mee !!

groetjes van herma en mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active