Picking classes, Frog Camp and a Rodeo

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie het filmpje met de roomtour leuk vonden. Ik heb er ieder geval veel enthousiaste reacties op gekregen. Naast dat ik heel veel vraag kreeg naar hoe het er hier eigenlijk uitziet is me ook al veel gevraagd welke vakken ik nou eigenlijk volg.

Op dit moment heb ik precies een hele week school gehad, in die week ben ik meerdere keren bij de ‘academic advisor’ geweest om mijn rooster en vakken te veranderen maar het eindresultaat mag er zijn:

  • Op maandag, woensdag en vrijdag volg ik van 8 tot 8:50 Spaans voor beginners. Ola, buenos días, ¿cómo estás? Ja dat lees je goed, ik moet om 8 uur in mijn eerste les zitten. Gelukkig is de docente wel heel lief en heeft ze veel te veel energie voor een klas vol met studenten die eigenlijk eerst 4 koppen koffie nodig hebben.

  • Gelijk daarna heb ik op dezelfde dagen Critical Investigation in Teaching and Learning. Van 9 tot 10:50 gaan we kijken naar de verschillen tussen middelbare scholen hier in Amerika. Grote gedeeltes hiervan komen overeen met de onderwijskunde lessen die ik in Nederland gevolgd heb maar een leuk extraatje is dat we elke woensdag een school in de omgeving gaan bezoeken om in de praktijk te kunnen kijken.

  • Van dezelfde docent heb ik ook op dinsdag les. Namelijk Outdoor Education. De beste beschrijving van dit vak is het organiseren van field trips (schoolreisjes). We gaan naar allemaal verschillende buitenlocaties om daar te kijken wat je allemaal kunt doen met een klas.

  • Verder volg ik elke donderdag een vak genaamd: special problems in Education. Wat dit vak precies inhoudt weet ik nog niet. Het was één van de vakken die ik moest kiezen omdat ik in het vak dat ik graag wou niet binnen kon komen. Toen ik besloot om dit vak te nemen was de les al begonnen en ben ik halverwege binnen komen vallen. De docent vond het gelukkig geen probleem maar ik heb wel de hele introductie gemist. Blijkbaar wist deze docent al wie ik was want al voordat ik de kans kreeg om mezelf aan haar voor te stellen vroeg ze me om hulp bij het uitspreken van plaatsnamen in Nederland waar ze toevallig net over aan het vertellen was. Ook voor deze les zullen we een aantal uitstapjes maken naar scholen.

  • Last but not least heb ik ook nog het vak ‘Geschiedenis van Texas’. Toen ik zag dat dit een mogelijkheid was heb ik me gelijk ingeschreven. Verdere uitleg lijkt me niet nodig. Dit is elke dinsdag en donderdagmiddag.

Ik heb heel veel geluk dat mijn rooster zo goed in elkaar zit, geen enkele les in de avond en op 3 van de 5 dagen ben ik al voor 11 uur klaar.

Om al die vrije tijd op te vullen ben ik langsgegaan bij de open training van Ultimate frisbee. Ik werd gelijk heel leuk ontvangen en de groep doet vaak dingen samen naast het sporten. Zo gaan ze ergens met z’n allen eten na de training en zijn we naar een improv comedy show geweest op campus. Ze trainen elke dinsdag en donderdag van 6 tot 8 (pm) en daarnaast hebben we ook nog hardlooptraining minimaal 1 keer in de week. Een goede workout dus, en dat is wel nodig want het is en blijft Amerika, waar het eten meestal niet al te gezond is.

Wat me al is opgevallen is dat er hier wel veel huiswerk gegeven. Voor elke les moet je een heleboel lezen, en om te kijken of er ook daadwerkelijk gelezen wordt moeten er opdrachten gemaakt worden of krijg je een onverwachts SO. Beetje middelbareschools. Alles telt ook gelijk mee voor je eindcijfer.

Voordat al deze lessen begonnen waren was er eerst nog heel wat anders. Ik ben namelijk mee geweest op Frog Camp. Een introductiekamp voor alle nieuwe studenten en transfers (die van school wisselen).
Op vrijdagmiddag verzamelden we in de sporthal om op de bus te stappen richting ‘Camp Summet’ in het plaatsje Paradise (met de weersomstandigheden was Paradise geen paradise maar daar zal ik het verder niet over hebben). Op het kamp aangekomen werden we ingedeeld in kleine groepjes waarin we alle activiteiten zouden doen. Een groot gedeelte van de activiteiten, vooral op de eerste dag, was gericht op wat je kon verwachten tijdens je studie aan TCU. Ik zal eerlijk zijn: dit was echt enorm saai. Na 3 uur gepraat te hebben over hoe je school en vrije moet combineren was ik er helemaal klaar mee. Gelukkig werd alles een stuk beter op de tweede dag. We begonnen meer echte activiteiten te doen en er was meer tijd om met de rest van de mensen te mixen. ‘s Avonds waren er spelletjes en muziek en kreeg ik de mogelijkheid om meer contact te leggen met de mentoren. Wat voor mij namelijk erg tegenviel was dat iedereen heel erg jong was. De mentoren daarentegen zijn meer mijn leeftijd en daar had ik ook gelijk een betere klik mee. Naast de activiteiten werden er ook veel ‘sketches’ gehouden waarin het thema voor het volgende spel werd aangekondigd en hebben we ook zelf een horrorverhaal bedacht en uitgevoerd voor de rest van de groep.

Uiteindelijk ben ik heel blij dat ik gegaan ben. Ik heb wat contacten kunnen leggen waar ik op kan terugvallen als ik hier helemaal de weg kwijt ben of die ik gewoon kan opbellen om samen te gaan eten of koffie drinken. Hoogtepunt van het weekend was de uitvoering van de kabouterdans door de mentoren terwijl wij op de bus stapten om terug naar campus te gaan.

De eerste week op school sloten we trouwens af met 3 dagen weekend, maandag was het Martin Luther King Jr. day en heeft iedereen vrij. Daar hoor je me natuurlijk niet over klagen.

Om het weekend op te vullen zijn we met de internationale studenten Fort Worth ingegaan. Daar was een parade en sinds dit weekend was de stock show in town. De stock show wordt hier elk jaar gehouden en is een soort grote kermis met daarnaast allemaal shows met ‘boerderijdieren’. Lekker Texaans. Naast dat je gewoon rond kon lopen om alle koeien (longhorns!), paarden, geiten en kippen te bewonderen was er ook een echte rodeo. Daar wouden we natuurlijk naartoe. De tickets voor de rodeo waren al uitverkocht maar we hadden te horen gekregen dat er misschien nog wel wat te regelen was voor ons. Op het terrein van van de stock show was een ‘international office’, daar zijn we langs gegaan. Nadat we ontvangen werden door 4 stereotype cowboys werd geregeld dat we alsnog kaartjes konden krijgen.

De rodeo was alles wat ik ervan verwacht had. Ik heb de hele tijd met open mond zitten kijken en me helemaal schor geschreeuwd. Foto’s en filmpjes heb ik online gezet zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel. Het was heel gaaf om mee te maken, we kunnen eigenlijk niet wachten om zelf een paar laarzen met een cowboyhoed te halen om mee te gaan paardrijden.

Als er nou iets is wat je graag wil weten over de school, Texas, Amerika of iets anders in het leven hier laat het me dan weten. Vind ik leuk. Ook al jullie reacties vind ik leuk.

Kijk ook even naar de pagina met foto’s, daar heb ik een groot album geupload met alle rodeo foto's en nog veel meer.

Tot volgende keer!

Liefs,

Gaby



Reacties

Reacties

Myrthe

Haha paradise is toch geen paradise? Leuk dat het je goed bevalt? Ik spreek je snel?

Jannine

Zo te lezen heb je het goed naar de zin daar in Texas. Leuk om te lezen. En natuurlijk nog gefeliciteerd met je moeder. Gisteren gezellige middag gehad, ondanks de heerlijke cake van je moeder miste ik jou gebakken appeltaart?
Groetjes Jannine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active