Texas

Hallo allemaal,

Welkom (terug) op mijn blog. Je zal vast denken: gaat ze nou alweer op reis naar Amerika? Dat klopt helemaal en daarom leek het me wel een goed idee om eerst maar eens te vertellen wat ik nu precies ga doen.

Voor mijn opleiding tot docent Engels is het de bedoeling dat wij een minor volgen in het buitenland. Het doel is dat we de taal daar beter leren spreken en wat over de cultuur van Engelstalige landen leren. Er waren een aantal opties o.a. in Engeland, Ierland, Canada, Australië en Amerika. Uiteindelijk viel mijn eerste keuze op Texas Amerika en was ik enorm blij om te horen dat ik daar ook daadwerkelijk heen mag!

Na een enorm lang proces met aanmelden voor de school, aanvragen van een visum, de nodige vaccinaties en nog een heleboel meer is alles geregeld en kan ik mijn koffer al bijna gaan inpakken.

Vanaf 9 januari is echt zo ver, dan heb ik mijn eerste dag op Texas Christian University (TCU). Voordat ik daar ben heb ik echter al genoeg te doen en te regelen. Ik zal eerst 2 weekjes naar mijn oude gastgezin gaan in South Carolina om daar nieuwjaar te vieren. Daarna vlieg ik door naar Texas en kan ik kennismaken met mijn huisgenootjes. Die week heb ik ook een introductiedag voor buitenlandse studenten en een introductiekamp voor alle studenten die in Januari beginnen. Ook moet ik rond die tijd mijn vakken uitkiezen.

TCU ligt vlak naast het plaatsje Fort Worth, wat weer in de buurt van Dallas ligt. Volgens het internet is daar genoeg te doen. Ik ben al genoeg tegengekomen over ranches en line-dancing dus ik kan mijn cowboylaarzen wel uit de kast halen. Verder kom ik te wonen in een dorpje vlak naast de school campus waar een aantal studentenhuizen staan. Het huis waar ik in zit is speciaal voor buitenlandse studenten. In dat huis zitten dan weer een aantal appartementen, die delen we met 4 meiden, en mijn kamer zal ik met 1 ander moeten delen.

Vanuit mijn opleiding in Nederland is het verplicht om een blog bij te houden waarin ik vertel wat ik allemaal meemaak. Dat komt goed uit want dat was ik toch al van plan en het leek me leuk om daarvoor gewoon mijn oude blog te gebruiken, net zo makkelijk.

Als je het leuk vindt kun je aan de rechterkant je emailadres achterlaten en dan blijf je op de hoogte van mijn verhalen.

Liefs, Gaby

Reacties

Reacties

bea

wow gaby wat ontzettend leuk en spannend allemaal! heel veel succes in texas en ben benieuwd naar je belevenissen!

Jelly

Vandaag de eerste dag!! Heel veel plezier! Hopelijk heb je een leuke introductie gehad en al veel nieuwe mensen ontmoet. Ben benieuwd welke vakken je hebt uitgekozen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active