Een jaar verder

Hee allemaal,

Het werd tijd om weer eens wat te schrijven, ondertussen is het bijna 1,5 jaar geleden dat ik weer terug kwam op Nederlandse bodem en sinds dien is er veel veranderd.
Nadat ik terug kwam ben ik begonnen aan de opeiding logopedie aan de HAN, ik heb mijn oude bijbaantje weer opgepakt. Na een half jaar terug te zijn ging ik op kamers in Nijmegen, waar ik nog altijd met veel plezier woon en ik ben bij travelactive (waarmee ik dus op high school jaar ben gegaan) begonnen met helpen als ambassadeur en oud student. Ik mag nu presentaties geven op scholen, staan op beurzen en vooral heel veel vertellen over hoe leuk ik het gehad heb.

Na ongeveer een half jaar merkte ik dat de studie die ik deed niet wat voor mij was en ben ik verder gaan oriënteren op andere studies, na veel zoeken en een aantal testen kan ik zeggen dat ik ben aangenomen op de tweedegraads lerarenopleiding Engels waar ik in september aan begonnen ben.

Wat heb ik dan in de tussentijd, nadat ik gestopt was met logopedie en begonnen met docent Engels, gedaan? Voornamelijk veel gewerkt en vrienden opgezocht maar ook ben ik in de zomervakantie terug gegaan naar Amerika om mijn gastgezin en vrienden op te zoeken.

Dit keer niet alleen maar met een vriendin die ik super enthousiast had gemaakt over mijn leuke gastgezin en het geweldige land.
Het was geweldig om weer terug te zijn, ik heb veel oude vrienden van school en uit het dorp gezien, opnieuw familie van Eric en Amy opgezocht en nieuwe plekken in North Carolina ontdekt. Wat me daar ook bezig hield was dat Eric en Amy moesten gaan verhuizen, precies in de periode dat ik daar op bezoek was, heel vervelend was dat niet, we hebben geholpen met inpakken en uitpakken en heel veel gereisd tussen North Carolina en South Carolina waar ze heen verthuisten.

De 3 weken dat ik daar was heb ik enorm genoten van het weerzien van iedereen, en vooral mijn gastbroertjes en zusje die nu een stuk ouder maar me gelukkig nog lang niet vergeten waren.

Het afscheid was weer moeilijk maar deze keer niet met de angst dat het contact zou komen te vervallen. We hebben een jaar lang geweldig goed contact kunnen houden en dat is nogsteeds zo. Het was dus geen vaarwel maar een tot snel!

Het reisvirus is ieder geval bij me aangekomen en ik kan niet wachten op mijn volgende kans om het vertrouwde Nederland te verlaten.

Bedankt voor het lezen en hopelijk komt er snel weer een uitgebreidt reisverhaal bij.
Liefs Gaby

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active