Spring break

hoi allemaal,

Het moment waar iedere high school student natuurlijk een beetje naar uit kijkt was aangebroken: prom night.

Al weken was iedereen zich aan het voorbereiden, ik heb heel hard gelachen om alle afspraken die iedereen had staan. Nagel en kapsalons zaten helemaal vol en er was geen restaurant meer te vinden waar ze plaatsen vrij hadden. Ook de hele zoektocht naar jurken was erg grappig want niemand mag natuurlijk dezelfde jurk hebben dus ze worden van overal in Amerika gehaald en laat ik maar niet beginnen over prom dates.

Zelf vind ik dat ik alles wel goed geregeld had. Een vriendin had me haar jurk van vorig jaar geleend die paste en ook nog lang genoeg was, sierraden had ik voor mijn verjaardag gekregen (complimenten aan Eric voor het uitzoeken van oorbellen die mijn jurk matchen) en toen ik met Amy naar schoenen ging zoeken was ik ook gelijk geslaagd.

Ik had mijn vriendinnen beloofd dat ik mijn haar zou stijlen (dat wouden ze al heel lang doen maar we konden er steeds geen tijd voor vinden) dus mijn haar was ook snel geregeld. Om 7 uur werd ik door een vriendin op gehaald, we reden naar lake Wilson waar we met 2 andere meiden hadden afgesproken en we hebben daar groepsfoto's gemaakt.
Daarna gingen we uit eten bij olive garden waar we eigenlijk direct de rest van onze school al zagen (olive garden is zo'n beetje het populairste restaurant onder de jeugd hier). Het eten was erg lekker en het was super gezellig. Rond half 9 gingen we door naar prom.

Bij het binnenlopen zag ik gelijk mijn andere vriendinnen en heb ik daar groepsfoto's mee genomen. Het was heel erg gaaf, echt amerikaans met punch en snacks en alles was erg leuk versierd.

Die avond ben ik bij een vriendin blijven slapen omdat we de volgende ochtend vroeg naar het strand zouden rijden. We waren van plan een filmavond te houden maar daar was niks van gekomen omdat we supermoe waren.
's Ochtends moesten we zoals ik al zei vroeg opstaan. We reden eerst naar het huis van een andere vriendin waar we van auto wisselden, we gingen met z'n drien en het was zon 2,5 uur rijden maar we hadden natuurlijk wel drive through ontbijt en large drinks gehaald bij bojangles. We zouden alleen voor de dag naar het strand gaan maar we mochten een strandhuis lenen om onze spullen neer te lekker en te kunnen douchen. Daar gingen we eerst heen en daarna reden we door naar alle winkeltjes. Daar hadden we allemaal een t-shirt gekocht (been there, done that, got the t-shirt). Uiteindelijk kwamen we aan op het strand en daar hebben we de rest van de dag rondgehangen. We hadden nog lekker amerikaans hotdogs voor lunch gegeten en rondgereden langs het water en de winkeltjes. Op de terugweg waren we nog gestopt voor hamburgers en om in nog wat winkeltjes rond te kijken. We kwamen laat die avond weer thuis.

Zondag was pasen, we hadden die dag een speciale service in de kerk met veel muziek en daarna had ik met Eric lunch geregeld. We hadden (natuurlijk) hamburgers en hotdogs en iedereen die kwam bracht zelf wat mee. We hadden verwacht dat we maar met een paar mensen zouden zijn maar er was een hele groep die kwam opdagen. Na lunch was ik met de andere jeugd naar buiten gegaan om daar eieren te verstoppen voor de kids. We hadden het hele park volgegooid met eieren (die trouwens ook verschillen van de nederlandse, hier zijn het plastic eieren die je zelf moet vullen) en daarna mochten de kinds ze gaan zoeken. Voor Silas en Ephriam hadden we een appart hoekje gemaakt zodat zij ook nog wat kans hadden. Iedereen vond het super leuk. Als laatste gingen we die avond nog uit eten.

Voor het begin van de week had ik geen plannen gemaakt, we hadden dinsdag Silas en Ephriam bij de babysitter afgezet en zijn toen met z'n 5en naar een winkelcentrum geweest en we hebben die dagen het huis opgeruimd omdat woensdag amy's moeder en haar man kwamen.

Woensdag was een beetje hectish, ik zou om 8 uur worden opgehaald omdat ik bij een vriendin ging slapen (we moesten nog een filmavond houden want daar was na prom niks van gekomen) , Amy's moeder zou rond die tijd komen en we moesten alles klaarmaken voor de kampeertrip die we de volgende 3 dagen gepland hadden.

De jeugdtrip naar de bergen waren we al heel erg lang aan het plannen, eerst wouden we gaan kajakken maar door het weer ging dat niet door. Uiteindelijk hadden we besloten 2 nachten in de bergen te gaan kamperen. We waren nog wel even in spanning want de weersvoorspelling van de dagen daarvoor was onweer en regen. Uiteindelijk hadden we toch besloten om te gaan. De ochtend begon goed met een uur wachten op een van de begeleiders die naar de tandarts moest maar toen we eindelijk op weg waren ging alles wel goed. Totdat we halverwege de weersverwachtingen te horen kregen met tornados op vrijdagmorgen en onweer en regen voor de rest van de dagen. Gelukkig had Eric een soort back up voor zijn back up en konden we in het jeugdgebouw van zijn broer slapen die daar woont en ook jeugdpastoor is.

Het was zon 5 uur rijden en onderweg waren we gestopt om lunch te eten en om naar "bass pro shop" te gaan. Dit is zon beetje de meest amerikaanse winkel waar ik geweest ben, z verkopen hier alles wat je nodig hebt om mee te jagen : geweren, bogen, vishengels, boten, fourwheelers, kleding en nog heel veel meer. We bleven daar ongeveer een uur en gingen toen weer op weg. We gingen eerst naar Eric's broers huis om daar hamburgers en hotdogs te eten. Daar had ik ook voor het eerst zijn vrouw en kinderen gezien omdat ze met kerst toen ik de rest van de familie ontmoette thuis waren gebleven. Na het eten gingen we naar het jeugdgebouw waar we zouden blijven slapen, er was die avond al regen voorspeld maar dat was niet gekomen dus hebben we heel lang buiten kunnen basketballen en een spel genaam 9 square gespeeld. We zijn nog donuts wezen halen bij crispy cream (beste donuts die bestaan) De rest van de avond hebben we kaartspelletjes gedaan. Die ochtend hadden we ontbijt gehaald bij macdonalds en omdat de tornadowaarschuwingen weer waren ingenomen konden we nadat onze spullen weer ingepakt waren naar de kampeerplek rijden. Daar aangekomen hadden we de tenten opgezet en zijn we daarna gelijk het ijskoude water ingedoken. Daar hadden we nog wat nieuwe vrienden gemaakt die daar elk jaar kwamen. Later in de middag toen het zeker was dat het niet meer zou gaan regenen gingen we met een groot gedeelte van de groep hiken.

De hele groep bestond uit 3 begeleiders: Eric, Miss Anette en Mr Keith en 5 jeugd: Ashley, Adam, Jake, Mary en ikzelf (er zouden de tweede dag nog 2 vriendinnen van mij komen maar door de storm werd het hun aangeraden niet te komen).

Ik had samen met Eric de plek uitgezocht omdat ze hier de Hunger games hebben gefild en ik wou heel graag naar die watervallen. Dus daar begonnen we mee. We hadden een pad van zo'n 2 uur uitgezocht langs de watervallen waar de opnames waren en door een groot gedeelte van het bos. Het was echt super gaaf, de foto's komen zo snel mogelijk online (ik weet dat ik de foto's van vorige keer ook nog niet online heb gezet).
Toen we terugkwamen gingen we weer zwemmen en waren ook onze vrienden van de camping er weer. We hoefden die avond helemaal niks te doen voor het eten want terwijl we weg waren hadden Mr. Keith en Miss Annette alles al gemaakt. We hadden, BBQ chicken, baked potatoes en corn on the cob, erg lekker!

Die avond hadden we onze vrienden weer opgezocht en basketball en kaartspellen gespeeld. Toen we weer terugkwamen konden we marshmellows en smores boven het kampvuur maken.

Die nacht was echt verschrikkelijk want het was super koud en we hadden geen luchtbedden.

De volgende ochtend zouden we breakfast burito's eten maar die waren heel erg mislukt, gelukkig hadden we voor de zekerheid poptarts meegenomen en hebben we die maar als ontbeit gegeten. We hadden de tenten weer ingepakt en toen gingen we weer op weg. We gingen nu naar een ander pad die meer de bergen in ging. Het was weer zo'n 3 uur lopen maar het uitzicht was echt super mooi. Ons doel was om te eindigen bij een waterval maar we waren een soort van de weg kwijt geraakt. Ik was namelijk met de meiden een heel stuk vooruit gelopen en waar we linksaf zouden slaan kregen we te horen dat het daar doodliep dus waren we heel logish rechtsaf gegaan. De rest van de groep kreeg dat alleen niet te horen en waren wel die kant op gegaan waardoor ze 15 minuten lang een berg op liepen om er daar achter te komen dat ze weer terug moesten. Omdat wij al zo ver vooruit waren besloten we door te lopen tot de waterval en daar te wachten (het was super warm en we vonden afkoelen bij de waterval wel een goed idee) maar omdat de waterval bij de verkeerde afslag hoorde te zijn ging de rest terug naar de auto. Uiteindelijk dacht Eric er aan dat we misschien wel bij een waterval konden zijn en hij liep terug om ons op te halen.

Nadat iedereen weer terug was bij de auto gingen we weer naar huis.

Die avond moesten we alweer afscheid nemen van Amy's moeder omdat ze alleen kwamen om te helpen terwijl wij weg waren.

En nu is school alweer begonnen. Dit was helaas ook de laatste vakantie (meivakantie hebben ze hier niet)

Spreek jullie snel weer,

Liefs Gaby

Reacties

Reacties

Sylvie Velten

Hoi Gaby,

er kwam toch een glimlach op mijn gezicht toen ik je laatste bericht las want ik moest denken aan een van je eerste berichtjes vanuit Amerika waarbij je zo ontzettend moest wennen aan het eten. Het lijkt erop dat je al aardig aan het amerikaanse eten gewend bent want je schrijft erover met zo'n enthousiasme waardoor ik hier zelfs vanuit Nederland er trek in krijg...Olive Garden mmmm klinkt heeeerlijk!

groetjes Sylvie

veel plezier nog!

Monika

het leest lekker makkelijk weg, wat een avonturen maak je mee, gezelligheid en lekker eten
Groetjes en knuf

Jannine Meijer

hoi gaby,
Dit was weer een leuk verhaal om te lezen. Echt Amerikaans volgens mij en zo te lezen ben je helemaal ingeburgerd daar. Zelfs met het eten ha ha.. Veel plezier nog! Ben benieuwd naar de foto's

Gr Jannine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active