Welcome baby Grace en de maand van maart.

Hoi allemaal,

Mijn laatste blog was alweer bijna een maand geleden. Ik heb het in de afgelopen weken weer super druk gehad. Het is een raar idee dat ik over drie maanden alweer naar huis moet. Nu ik school, track en chorus heb ben ik ook bijna niet meer thuis.

Zoals ik al zei heb ik t weer erg druk. Elke dag na schooltijd heb ik track (atletiek) training. Nu het weer beter is hoeven we niet meer in de school te rennen en hebben we ook de verschillende onderdelen kunnen doen. Ik ben zelf begonnnen met hoogspringen. De trainingen duren meestal rond een uur of 4/5 maar ik vind het team heel erg leuk en blijf vaak nog even rondhangen.
Ook hebben we bijna elke week wel een meet (wedstrijd). Vaak zijn die bij onze school omdat ons veld net vernieuwd en dus heel erg mooi is maar soms nemen we de bus richting andere scholen. We mogen dan eerder de les uit om alles klaar te zetten en krijgen allemaal ons onderdeel te horen. Tot nu toe heb ik alleen nog hoog gesprongen en omdat ik niet zo snel ben is er een grote kans dat ik daar ook bij blijf. We beginnen altijd met alle veldevenementen, hoogspringen, verspringen, hinkstapsprong en poolstokhoogspringen en daarna zijn alle relays, sprints en lange afstanden. Nadat ik klaar ben blijf ik altijd om de rest aan te moedigen en te helpen dingen klaar te zetten. Vaak zijn we pas rond 7 uur weer thuis.

Iets anders wat me in de avonden bezig houdt is chorus, hiervoor hebben we ook na schooltijd repetities. Dat is omdat er in totaal 4 klassen zijn die samen een concert gaan geven en ook samen moeten kunnen oefenen. Dit is vaak erg lang een saai maar ik heb wel veel vriendinnen in die klas en dat maakt het iets beter. Wel vind ik de meeste nummers die we zingen erg leuk (het zijn wel een beetje typische koor liedjes maar gelukkig niet al te saai) en ik kan nog best aardig meekomen.

Omdat Amy afgelopen vrijdag met zwangerschapsverlof zou gaan moesten we in haar klaslokaal ook nog een hele boel doen voordat ze weg kon. Daarom zijn Eric en ik de afgelopen week na mijn track trainingen naar haar school gereden om haar te helpen alles in orde te maken. Ook tot Josiah's plezien want hij vind het erg leuk als ik hem kom ophalen en met hem terug naar huis loop terwijl Eric en Amy de jongste kids ophalen van de babysitter. We hebben haar lokaal precies op tijd afgekregen wat voor Amy een hele boel stress weg nam.

Wat ik nogmeer af wou hebben voordat de baby kwam was Ephriams kamer, hij gaat zijn kamer met de baby delen. We hadden van de babyshower een hele boel roze decoratiespulletjes gekregen dus ik kon goed aan de slag. Eric en Amy vonden alles maar prima wat ik met de kamer deed en terwijl ik super enthousiast aan de slag ging lieten ze mij maar gewoon mijn gang gaan en hielpen me met dingetjes ophangen. Ze wisten zelf niet zo goed wat ze met de kamer moesten doen en zolang ik ze vertelde wat er ging gebeuren waren ze allang blij dat ze er zelf niet over na hoefden te denken. De kamer is erg roze geworden omdat we eigenlijk niet zo veel voor Ephriams kant hadden maar ik ben nogsteeds trots op het resultaat.

Iets anders was dat er afgelopen week een groot kerkevenement was waar ik heen ben geweest. Dit was meerdere dagen en tijdens schooltijd. Iedereen die er heen wou gaan werd met een busje van school opgehaald en naar de kerk waar het gehouden werd gebracht. Het optreden begon met een band die een paar liedjes speelden en daarna kwam er een spreker die door middel van stand up comedie een boodschap overbracht. Ik vond de band niet zo geweldig maar het was erg leuk om heen te gaan. Daarna kregen we pizza en werden we terug naar school gebracht. Er was 1 ander meisje die ik kende: de exchange student uit Equador (Gracia) en daar had ik de hele weg naast gezeten. Die avond hadden ze weer een optreden (het was 3 dagen: een optreden tijdens school en in de avond een zelfde soort optreden maar met een andere boodschap, en ik was 2 van de 3 dagen geweest) ik was er met Eric naar toe geweest, want hij is de jeugdpastoor bij onze kerk en hij hielp mee met het opzetten van het evenement. Er waren niet heel veel mensen voor de avond wat jammer was maar het was alsnog erg leuk. Ook was Gracia er weer en na de boodschap was ik met haar en haar familie blijven praten. Even later kwamen de gitarist/zanger van de band en de spreker ook nog even meepraten. Toen Gracia en haar familie weg gingen bleven Eric en ik nog even met de band praten (we kwamen terecht in nerdtalk over lord of the rings en star wars) en uiteindelijk hebben we ook nog spelletjes gespeeld met de sound and light crew. We kwamen pas laat die avond weer terug.
De dag erna was hetzelfde maar waren we wel wat eerder naar huis gegaan om Amy te helpen de kids naar bed te brengen.

Als laatste was gisteren een redelijk speciale dag. Om 3:41 is baby Grace geboren! Eric en Amy waren die ochtend naar het ziekenhuis gegaan om daar de weeen op gang te brengen. Ik was die dag thuis gebleven om de kids naar school te brengen etc. Rond lunchtijd haalde een mevrouw van onze kerk me op om naar het ziekenhuis te gaan. We waren daar ongeveer een uur gebleven om met Amy te praten, we gingen weer weg toen ze epidural kreeg en daarna was het afwachten. Om 4 uur haalde ik Josiah op van school en daarna zijn we naar het huis van een andere mevrouw van onze kerk gegaan (iedereen was super lief die dag, heel veel mensen kwamen bij mij en de kids checken en iedereen bood aan om eten langs te brengen of op te passen zodat ik naar het ziekenhuis kon etc.) Toen iedereen pizza ging eten werd ik afgezet bij het ziekenhuis om Amy en Grace te bezoeken. Alles ging goed met ze, Amy zal tot vanavond of morgenochtend in het ziekenhuis blijven. Ik mocht Grace natuurlijk ook even vasthouden. Ze is echt super schattig, het is alweer een tijd geleden dat ik zo'n klein babytje heb vastgehouden. Foto's komen natuurlijk zo snel mogelijk.

Dat was het weer, aankomende week heb ik vakantie dus hopelijk zal ik niet nog een maand wachten totdat ik weer wat schrijf.

Liefs Gaby!

Reacties

Reacties

Jannine

Is weer een leuk verhaal gaby.. Leuk om te lezen hoe je betrokken bent bij de baby. Fijn dat alles goed is. Kan je nog mooi even van genieten.

Gr jannine

nelleke barnaart

Wat heb je er weer een mooi en lang verhaal van gemaakt.En bijzonder dat je de geboorte van Grace mee heb mogen maken .Wat ben je er druk mee geweest .Leuk.
Ga er nog lekker een paar maand van genieten .Groetjes Nelleke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active