Februari

Hoi allemaal,

T is alweer bijna een maand geleden dat ik wat van me heb laten horen. Ik zal niet zeggen dat ik t super druk gehad heb maar ik had niet echt heel veel om over te schrijven dus heb ik t een beetje aan de kant laten liggen. Ondertussen heb ik wel weer genoeg te vertellen.
Laat ik beginnen met het weer, het heeft namelijk gesneeuwd. En dat heeft gezorgt voor een hoop drama want daar zijn ze hier niet zo goed op voorbereid.
Als eeste kreeg ik een hele week vrij van school, en ik maar zeuren dat we hier geen voorjaarsvakantie hebben, uiteindelijk toch nog gekregen. Het begon maandag toen we op school zaten en over de intercom te horen kregen dat we 2 uur eerder uit zouden zijn omdat er een storm aan kwam, dus iedereen was blij en de leraren besloten dat er toch niks meer van lesgeven zou komen dus mochten we de rest van de lessen praten.
Thuis aangekomen kregen we het bericht dat er de dag daarna helemaal geen school zou zijn. De volgende morgen lag er ook inderdaad een laag sneeuw buiten maar toen ik met Josiah en Silas naar buiten ging om in de sneeuw te spelen kwamen we er achter dat het geen sneeuw maar ijs was. Het was ook heel erg glad overal dus auto's konden ook bijna niet rijden. Later die dag kregen we weer bericht dat er de volgende dag geen school zou zijn en zelfs toen de sneeuw (na 2 dagen) gesmolten was hadden we nog geen school door de kou.
Op donderdag had Amy wel school (ze is lerares) dus was ik daar heen gegaan om te helpen en heb ik de hele dag klusjes gedaan in de school. Ondertussen is het een week later en heb ik ook vandaag weer vrij doordat er gister sneeuw gevallen is en mochten we gisteren om 11 uur al naar huis, ben benieuwd hoeveel dagen school ik deze week heb.
De dagen dat we vroeg uit zijn van school gaan we meestal met een groep vriendinnen ergens lunch eten. Ik spreek vaak af met Alexis omdat wij het tweede uur samen hebben en we spreken dan met andere mensen op een plek af om wat te eten. Ik heb er al wel iets minder moeite mee om een lift te vragen, ik vind het nogsteeds vervelend om te doen maar ondertussen weet iedereen dat ik nergens heen kom zonder dat iemand me er heen brengt.
Ook hebben we Silas' verjaardag gehad. Hij is alweer 4 jaar geworden en daar is ie super trots op. Hij was op donderdag jarig en we hadden voordat hij thuis van de oppas kwam het huis voor hem versiert. Maar voordat we thuis kwamen moesten we natuurlijk eerst uit eten, Silas koos natuurlijk voor mcdonalds. Thuis aangekomen was hij super enthousiast toen hij alle versieringen zag, ik moest superhard lachen om zijn gezicht toen hij binnen kwam lopen in een huiskamer vol ballonnen. De hele week hadden we al pakketjes binnen gekregen van zijn opa's en oma's want die wonen te ver weg om langs te komen en ook die mocht hij eindelijk openmaken. Natuurlijk hadden we zelf ook nog wat voor hem gehaald, hij was dus mooi verwend.
De dag erna zouden er vrienden van Eric en Amy komen maar die hadden op het laatste moment af gezegt. We hadden alleen de cake voor die dag bewaard (een lekker amerikaanse taart met heel veel icing en bijna geen cake) dus die moesten we met zijn 6en opeten. We hadden geen feestje voor hem gehouden omdat hij helemaal geen vriendjes van zijn leeftijd heeft, hij speelt altijd met de vrienden van Josiah maar die zijn nooit aardig tegen hem omdat hij de baby van de groep was. Gelukkig leek hij wel heel veel plezier te hebben met alles wat wij voor hem gedaan hadden dus vonden we het geslaagd.
Wat ik wel gemist heb is carnaval, daar hebben ze hier nog nooit van gehoord en ze verklaren ons voor gek (al doen ze hetzelfde met halloween), heb ik nog wat nieuwe carnavalsnummers gemist? Wat ze hier wel over de top doen is valentijnsdag (eingenlijk viel dat nog wel mee), we hadden voor onze kerk een diner georganiseerd. Eric en een groep mannen haddden het eten gekookt en onze jeugdgroep zou serveren. Ik was bang dat ik als enige zou komen opdagen (want onze groep is niet zo actief) maar tot mijn verassing kwamen er nog 2 anderen dus t was een stuk minder werk. We hadden de tafels gedekt het eten geserveerd en later drinken rond gebracht. Nadat we de tafels hadden afgeruimd bleef iedereen nog voor een optreden van iemand die Elvis nadeed maar wij konden gaan. We waren voor ons goede werk (en met de goede fooi die we hadden gekregen) daarna nog hamburgers gaan eten. Iedereen was super enthousiast en we kregen veel complimentjes dus vonden we het een geslaagde avond.
Afgelopen weekend heb ik het ook mega druk gehad, het is nog maar 1 week voordat we de babyshower voor Amy hebben en daar moest nog een hele boel voor gebeuren. Er is 1 vrouw van de kerk (miss. Jeanette) die alles regelt, we hadden als thema vlinders gekozen en zij had iedereen iets gegeven om te maken zodat we het werk konden verdelen maar ze moest zelf alsnog heel veel doen dus had ik aangeboden te helpen. Zaterdag waren we naar de winkel gegaan om alles wat we nodig hadden te kopen. We hebben wel 4 uur in de winkel gestaan en kwamen met een hele kar vol met allemaal spullen uit de hobbiewinkel weer thuis. De dag erna was het tijd om alles te maken, we hebben kleertjes versiert (letters op shirts geverft, decoraties op geplakt etc. ), schilderijen gemaakt, vlaggen geknutseld, letters geverft, bedankt pakketjes in elkaar gezet en nog veel meer. Mijn cadeautje is een luiertaart en ook dat heb ik die dag gemaakt. We zijn van 12 uur 'smiddags tot 9 uur 'savonds bezig geweest, toen ik thuis kwam was ik kapot en kon ik geen vlinders meer zien.
Ik kreeg nog wel een lieve opmerking van miss. Jeanettes kleinzoon gekregen die me vroeg wanneer ik weg ging en toen hij hoorde dat ik nog maar zo'n 4 maanden hier ben vroeg of ik volgend jaar niet terug wou komen omdat ze me zo erg zouden missen.
Ik krijg ook heel vaak de vraag of ik terug wil komen om hier naar College te gaan maar ik heb besloten dat ik dat toch maar in nederland wil doen. Ook heb ik al heel veel slaapplaatsen aangeboden gekregen voor als ik over een (paar) jaar langs wil komen om iedereen weer op te zoeken. Het is super raar om er aan te denken dat ik over zo'n 4 maanden alweer weg ga.
Ook heb ik nog bezoek gehad van mijn CR (mijn eerste contactpunt van ayusa), ze kwam langs om te kijken of alles nogsteeds goed gaat. Verder krijg ik elke maand een formulier om in te vullen maar die stellen niks voor, het zijn vaak 4 vragen waarvan er altijd 2 hetzelfde is. Ik vind Connie wel super lief en we hadden afgesproken dat we bij de volgende meeting, aan het einde van het jaar, met zijn allen wat leuks gaan doen. Ze was de rest van de middag gebleven want ze kan heel erg lang praten.
Als laatste heb ik mijn rapport van vorig semester binnen gekregen en ik ben geslaagd! Niet dat ik me daar nou zo veel zorgen om maakte. Ik heb wel een C gehaald voor mijn geschiedenisexamen maar als excuus kan ik zeggen dat ik ziek was de dag dat ik er voor naar school was gegaan. Ik heb wel een A gehaald voor mijn current events werkstuk en mijn wiskunde examen. (voor art hoefde ik niks te doen omdat ik al een A stond) Uiteindelijk ben ik geeindigd met een B voor geschiedenis en current events en een A voor wiskunde en art. Daar was ik zelf wel tevreden mee.
Zo ver mijn update van afgelopen tijd.
Liefs Gaby
P.s. Ik heb al een hele boel verjaardagskaartjes gekregen, allemaal super erg bedankt! Erg leuk om alle lieve berichtjes te lezen en mijn muur ziet er weer heel vrolijk uit.

Reacties

Reacties

Jannine

Weer een leuk verhaal Gaby en toch leuk dat jestraks zoveel adressen hebt waar je na toe kan wanneer jecweer eens terug gaat. Want dat ga je vast wel een x doen

Gr Jannine

Tonnie van den Hoeven

Hartelijk gefeliciteerd Hardstikke leuk je verhaal te lezen vooral over het carnaval wat ze daar niet kennen terwijl ik altijd dacht dat Amerika een groot carnavals land is .Hee Gaby misschien kun je wel trendsetter worden daar en heel rijk worden door carnavalsmuziek temaken of kleding te gaan verkopen .Zie weer uit naar je volgend verhaal en uhh pproostt ik bedoel cheers my dear

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active