nog maar 2 weken vakantie

Hoi allemaal,

Het eerste wat ik jullie kan vertellen is dat de datum dat ik terugkom nu vast staat, maandag 29 Juni verlaat ik America. Ik zal (helemaal alleen, hopelijk gaat dat goedkomen) die dag moeten overstappen in washington DC en dinsdag 30 juni om 7:15 uur weer op nederlandse bodem staan. Nog 5 maanden te gaan.

De afgelopen 3 weken heb ik niet heel veel op mijn blog gezet (hopelijk vonden jullie mijn verschillen tussen Amerika en Nederland leuk om te lezen), dat komt omdat mijn eerste semester op school afgelopen is en het examenweek was.

De eerste week na de kerstvakantie hadden we nog gewoon les, daarmee bedoel ik op het rooster want de meeste leraren vertelden ons op maandag dat ze ons niet meer hoefden te zien en geen lessen meer voor ons hadden. Top want ik heb direct na school zwemmen dus moest ik alsnog naar die lessen gaan en als de leraar zelf een filmpje gaat kijken duurt 1,5 uur erg lang.

Na een lange week was het dan tijd voor de examens, ik zou 2 examens moeten maken (voor current events moesten we een verslag schrijven ipv een examen). Maandag zou ik beginnen met geschiedenis maar die nacht werd ik ziek wakker en ik heb daarna de hele dag ziek op bed gelegen en ik kon helemaal niks eten of drinken zonder misselijk te worden. Ik zal jullie geen details vertellen maar ik kan zeggen dat het geen pretje was. De dag erna voelde ik me nogsteeds niet al te goed maar ik moest mijn examen toch inhalen. Op het rooster gekeken waarop stond dat om 12:30 de herkansingen waren dus ik ging naar school en daar aangekomen: lokaal dicht, bibliotheek en computerlokaal dicht, ik had geen idee waar ik heen moest. Uiteindelijk na een halfuur met 10 verschillende mensen praten en uitleggen wat er aan de hand was er achter gekomen dat de herkansing die ochten om 7:30 al geweest was en dat het verkeerd op het rooster stond. Allemaal goed geregeld dus. Ze vroegen me of ik het de volgende dag kon komen inhalen, dat kon natuurlijk maar ik was dus op mijn halfzieke dag voor niets naar school gekomen. Ze hadden een beetje medelijden met me en vonden dat ik niet het persoon was dat zomaar een toets zou missen dus ben ik uiteindelijk alleen in een kantoortje gezet om alsnog het examen te maken. Ik was erg blij dat ze me dat lieten doen maar of het erg slim van ze was, ik zat ergens achteraf en er was tegen het personeel gezegd niet naar binnnen te lopen zodat ze me niet zouden storen. Dus daar zat ik alleen, met telefoon + internet en al mijn examen te maken (braaf als ik ben heb ik natuurlijk gewoon de toets gemaakt zonder antwoorden op te zoeken, ik wou gewoon zo snel mogelijk naar huis).

De rest van de week had ik geen toetsen meer.

Die week had ik nog wel zwemmen. De dagen dat ik ziek was had ik natuurlijk overgeslagen maar donderdag was het echt tijd om het water weer in te gaan. Die dag was er ook nog een leuke... training gepland. We moesten een mile (1,6 km) zwemmen. Ik had natuurlijk geen idee hoeveel dat was en toen ik het vroeg dacht ik dat ze 17 baantjes zei. Dat vond ik al aardig veel maar het moest toch gebeuren. Alleen toen ik met een ander meisje naar de kant toe liep werd ik aardig verrast, het waren geen 17 maar 70 baantjes die we moesten zwemmen. 70 baantjes! (dat is heen en terug) Uiteindelijk heb ik het volgehouden waar ik nu toch wel een beetje trots op ben. Ik ben dan niet zo'n geweldig snelle zwemmer (in vergelijking tot de rest van het team) maar ik heb het wel mooi volgehouden haha. Ik heb nu nog maar 2 trainingen en 1 wedstrijd en dan is het seizoen alweer afgelopen.

Vrijdag was ik in de middag naar Amy's school gegaan om in haar klas te helpen. Ik had kaartjes gemaakt en opgehangen in de klas voor een soort speurtocht en vooral heel veer dingen opgeruimd en uitgezocht. Ik kan niet zeggen dat opruimen nou heel erg leuk is maar aangezien ik al 2 dagen tv zat te kijken gaf het me wat te doen.

Ik had de hele week al geprobeerd om wat vrienden zover te krijgen wat leuks te doen aangezien we allemaal heel veel dagen vrij hadden. Dat was me toch lastig want iedereen had vanalles gepland. Zaterdag kreeg ik eindlelijk een berichtje terug van Ashley (waarmee ik altijd lunchpauze heb) of ik mee wou naar de film. We gingen naar Taken 3, ik was superblij dat ik eindelijk wat te doen had. De film viel wel heel erg tegen, Ashley vond m heel erg goed maar ik vond m niet zo veel aan. Toch blij dat ik weer eens wat met vrienden had kunnen afspreken.

Zondag was er een nieuw meisje in onze kerk, ze is van mijn leeftijd en gaat ook naar fike. Ik kende haar niet maar ze komt ook in onze jeugdgroep en aangezien ik daar normaal alleen of met 1 andere ben waren we er erg blij mee. Ze werd die dag gebabtised (ik weet niet hoe ik dat moet vertalen) en dat was voor mij ook leuk/intressant om een keer mee te maken. Ik heb ook eindelijk eens wat foto's van de kerk online gezet als je dat intressant vind om te zien.

Dinsdag had ik mijn tweede examen, dit keer wiskunde. Hiervoor moest ik helaas wel vroeg opstaan 7:30, woehoe. Die ochtend konden we allemaal onze schoenen niet vinden en daardoor kwam ik veel te laat op school aan. Ik wist ook niet waar ik heen moest voor het examen en uiteindelijk kwam ik net op tijd het lokaal binnenlopen. We hadden 2 uur de tijd voor het examen met 2 kleine pauzes tussendoor. Dit was echt het makkelijkste wiskunde examen dat ik ooit gezien heb, heel veel van de vragen kon je met een knop op de rekenmachine oplossen en andere vragen waren gewoon logisch nadenken. Er waren maar 2 (van de 38) vragen die ik niet wist omdat ik een woord in de vraag niet begreep en de andere omdat ik een griekse letter in de formule nog nooit gezien had. Ik was dan ook na 30 minuten klaar en moest 1,5 uur voor me uit zitten staren omdat we niks op onze tafel mochten en in de klas moesten blijven.

Donderdag hadden we een uitje voor de kerk jeugdgroep gepland, we zouden naar Raleigh gaan en daar uit eten en naar het winkelcentrum. Zoals gewoonlijk was ik de enige die kwam opdagen, zo jammer. Uiteindelijk ben ik toch met Eric naar het winkelcentrum gegaan omdat ik er nog niet eerder geweest was. Het winkelcentrum was niet zo veel aan maar ze hadden een hele grote Barnes&Noble (boekenwinkel) die de moeite waard was heen te gaan.

Ook kreeg ik die dag eindelijk bericht terug van 2 andere vriendinnen of ik die avond mee wou naar de film en uit eten met hun en 2 andere die ik niet kende. De film die ze hadden uitgekozen was Taken 3, hoera want die had ik natuurlijk nog niet gezien.. Maar na alle moeite die ik gedaan had om ze zo ver te krijgen wat te gaan doen kon ik natuurlijk niet afzeggen. Ook de tweede keer was de film niks aan maar het eten bij Chick'fil'et daarna was wel heel gezellig. Het was ook leuk weer eens wat nieuwe mensen te ontmoeten, Haley en Billy (die ik dus net ontmoet had, Alexis en Rebecca kende ik al) waren erg aardig en ik hoop dat ik snel weer eens wat met ze kan afspreken. Ze gaan helaas niet naar fike dus daar zal ik ze niet zien.

Vrijdag was ik de hele ochtend alleen met Josiah omdat hij vrij van school had en Amy naar de dokter moest voor een controle. We hebben de hele ochtend mario kart gespeeld en Netflix gekeken. Die avond had ik girls night met Amy, ze was uitgenodigd om naar een soort bijeenkomst te gaan waar ze allemaal tassen etc. van het merk 31 (heel populair hier) verkochten. We waren eerst uit eten gegaan en daarna gingen we naar de bijeenkomst.
De tassen waren niks aan want ik kende er helemaal niemand en het duurde erg lang maar avondeten was wel gezellig.

Gisteren heel lang in de kerk rondgehangen totdat ik ook van Joelle en Jolene (van het cross country team en de exchange students uit duitsland) bericht teruggekregen en gepland die avond uit eten te gaan (dat was ondertussen al de vierde dag dat ik uit eten ging) we wouden eigenlijk met z'n 5en gaan maar 2 konden er niet dus daarmee gaan we een andere keer nog wat plannen. We hadden pizza gegeten en heel lang gepraat want ik had ze al sinds voor de kerstvakantie niet meer gezien.

En dan is het morgen alweer tijd om weer naar school te gaan. Het tweede semester gaat dan van start dus daar zal ik vast wel snel wat over te schrijven hebben.

Tot de volgende keer,

Liefs Gaby

Reacties

Reacties

Jannine

En daarom hebben ze het met jou wel aangedurfd om je alleen in een kamertje ( met telefoon en internet) te zetten zodat je examen kom maken!! Jij maakt geen misbruik van de situatie....Trots op je nichtje!! ???? Maar wat kan vakantie dan lang duren he ? Nu op naar het 2e semester. Succes!????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active