Ayusa meeting, zwemmen en nog net geen sneeuw

Hee allemaal,

Alweer een tijdje geleden sinds ik wat geplaatst heb. Het is een beetje een vermoeiende week geweest met zemmen en school dus ik had niet zo veel zin om wat te schrijven en dat ik niet zo heel veel speciaals gedaan heb maakte het niet beter. Was dus wel weer tijd.

Afgelopen week hadden we weer een meeting met ayusa, we hadden een diner gepland omdat het bijna thanksgiving is. Iedereen zou een gerecht meenemen uit hun eigen land. Het was dus lekker amerikaans heel veel eten

Laughing

Iedereen was aanwezig en had wat lekkers meegenomen, zelf had ik witlofsalade gemaakt omdat ze die groente nog nooit gezien hadden. Eric en Amy waren de hele dag al grappen aan het maken over hoe ze het per ongeluk zouden vergeten, uiteindelijk vonden ze het nog wel heel erg meevallen en hebben ze het opgegeten. Het was erg leuk om weer met de andere studenten te praten. Ik merk wel dat mijn engels een stuk beter is dan dat van de andere studenten en dat leidt vaak tot erg grappige gesprekken waarin we allemaal op een andere lijn in het gesprek zitten en uiteindelijk niemand meer weet waar we het over hebben. Het is echt een hele leuke groep die we hebben en we hebben dan ook afgesproken snel weer eens wat te gaan doen.

Dan is het zwemmen nu ook helemaal begonnen, de eerste wedstrijd heb ik gehad en het gaat een stuk beter. Ik ben vergeten of ik hier al wat over verteld heb maar we hebben elke dag na schooltijd training en soms na schooltijd een wedstrijd. In het begin was ik helemaal kapot na een training maar het gaat nu een stuk beter. Ik begin al een beetje mensen te kennen in het zwemteam en ik zit altijd in dezelfde lijn met een leuk groepje.
Afgelopen donderdag hadden we dan de eerste wedstrijd, we werden om 2 uur uit school gehaald en moesten met de bus naar de plek waar de wedstrijd was. Ik zou een 50 en een 100 meter zwemmen. Voor de wedstrijd hadden we 5 minuten de tijd om het van de startblokken afduiken te oefenen, wat ik daarvoor nog niet eerder geoefend had dus dat ging super goed (not). De 50 meter ging niet echt geweldig, mijn duik was niet heel erg geweldig en ik ging bijna scheef op de terugweg gelukkig vertelde iemand me later dat ik niet eens de laatste was. De 100 ging een stuk beter. Ik was na mijn wedstrijden al wel helemaal kapot (en het was maar zo'n klein stukje), we moesten nog wachten op alle andere wedstrijden en dat duurde mega lang. Uiteindelijk waren we thuis rond 9 uur.

Gisteren had ik een verjaardagsfeestje van Karla (een meisje uit mijn pauzegroepje), we gingen naar de hunger games mockingjay part 1. Ik kon echt niet wachten om de film te zien. Het was super gaaf, jullie moeten er allemaal heen gaan als ie in nederland eens een keertje uitkomt (voordelen van amerika haha). We waren maar met z'n 5en omdat 1 meisje ziek was en 2 bezig waren te verhuizen, het was nogsteeds erg leuk. We zijn daarna nog pizza wezen eten bij de beste pizza place die hier in de buurt is (italian pizza and subs). We hebben zeker een uur in het restourant zitten kletsen totdat iedereen echt naar huis moest.

Vandaag hadden we een thanksgiving dinner van de kerk, ik had appelflappen gebakken. Dat was nog een heel gedoe want ik kon amper bladerdeeg vinden en het pak dat ik uiteindelijk gevonden had was veel te dik om te gebruiken dus moest ik het in stukken snijden en uit rollen. Iedereen vond het wel erg lekker en een aantal mensen vroegen naar het recept (wat geheim is natuurlijk). Verder was er een hele boel eten, vooral allemaal taart en cake. Het was ook superdruk en iedereen kent mij en begint een gesprek terwijl ik de helft van de tijd niet goed weet met wie ik nou praat. Ik begin de mensen uit onze groep en van de zondagavond nu goed te kennen maar ik heb heel veel mensen ontmoet die ik me niet meer herrinner en die mij wel herkennen. Gelukkig snappen ze dat ik heel veel nieuwe mensen heb leren kennen en vind iedereen het erg leuk om te praten. Ik vind het nogsteeds leuk om naar de kerk te gaan, soms is het wel een beetje saai als ik niet snap waar het over gaat en het lang duurt maar de klassen zijn vaak erg intressant en iedereen is super aardig.

Wat ik ook nog wou vertellen is dat het weer hier echt het vriespunt berijkt heeft (lekker met zwemmen). In het noorden van het land liggen er al meters sneeuw, hier gelukkig nog niet maar iedereen heeft de dikke winterjassen al aan. Aankomende week zal het heel even opwarmen en daarna word het weer net zo koud als het afgelopen week was. De laatste football wedstrijd was ook echt een ramp, die avond was het toppunt van de koudheid, we hadden 3 truien aangetrokken en dekens meegenomen en nogsteeds waren onze tenen toen we thuiskwamen afgevroren. Ik kan nog wel even melden dat we die wedstrijd mooi gewonnen hebben.

Dat was het dan voor de afgelopen week/weken, aankomende week heb ik maar 2 dagen school omdat donderdag thanksgiving is en we daar 3 dagen vrij voor krijgen (dit moeten we in nederland ook gaan doen). We gaan die dagen naar familie in washington DC en ik heb heel veel zin om wat meer van Amerika te gaan zien en de familie te ontmoeten (ik ben wel een beetje zenuwachtig hoor). Deze week ga ik ook nog een presentatie doen voor Amy's klas (ze is lerares) over nederland.

Tot de volgende keer weer.
Liefs, Gaby

Reacties

Reacties

Bea

hai Gaby, wat een sportierf leven heb je daar toch! Volgens mij komt de film van de Hunger games die jij gezien hebt binnenkort hier ook in de bioscoop.
Valt me trouwens nog mee dat ze daar witlof kennen. Volgende x erwtensoep voor ze maken, dat is een echt hollands gerecht.
Maar zo te lezen gaat het je daar harstikke goed, fijn hoor! Vind het nog steeds superknap wat je doet!

Veel plezier en op naar het volgende verhaal.

groetjes Bea

Pa

Goed verhaal meid, geniet van het uitje naar Washington DC!!

Gaby

Ga ik doen :)

Jannine

Leuk verhaal gaby, je bent lekker sportief bezig. Mis je de korfbal al? Dat zullen ze daar wel niet kennen..
Was Washington mooi? In elk geval wel leuke foto' gezien.
Ben benieuwd hoe je daar de kerst gaat ervaren het zal overal al wel versierd zijn.
Groetjes Jannine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active