Spirit week en homecoming

Hoi allemaal,

Pyjama's, onesies, cape's en schmink op naar school, het kan allemaal hier want deze week was spirit week. Dat houdt in dat er elke dag een ander thema is en de leerlingen verkleden zich in dat thema om de school spirit te delen. Je krijgt hiervoor extra credit en het ziet er ook heel leuk uit. Daar moest ik natuurlijk ook aan meedoen.

Maandag begon met multiplicity/twin dag, iedereen zocht één (of meer) twins en je draagt dezelfde kleren. Er waren mensen verkleed als skittles, de minions van dispicable me en een hele boel met dezelfde kleding. Niet iedereen doet mee aan het verkleden, sommigen doen maar bepaalde dagen en sommigen doen helemaal niet mee omdat ze het maar stom vinden. Ik had die dag met Ashley en Karla afgesproken om teenslippers, een blauwe broek, een blauw shirt en rode lipstick te dragen, niet heel speciaal maar omdat ik niet zo veel kleding hier heb was er niet veel keuze en we waren aan de late kant met bedenken. Uiteindelijk leken we toch niet zo heel veel op elkaar.

Dinsdag was superhelden dag, ik had geluk dat ik al een wonderwoman t-shirt had dus hoefde ik niks te kopen. Ik had een cape van Josiah geleend en was ready to go. Die dag waren er allemaal verschillende superhelden, van simpele superheld t-shirts tot een hele outfit, sommigen hadden zelfs hun hele pak zelf gemaakt. Dit vond ik denk ik wel de leukste dag.

Woensdag was pyjama dag, ik was heel er chagrijnig die dag want er waren psat's (een belangrijke test) voor de 3e jaars en daardoor moesten we de eerste 2 blokken (3 uur lang) in hetzelfde lokaal zitten. Onze leraar had de dag ervoor al gezegt dat we niet hoefden te komen maar omdat eric die dag vroeg naar zijn werk moest kon hij me niet later afzetten en omdat ik niemand anders kon vinden die naar school ging (de meesten blijven gewoon de hele dag thuis) moest ik naar die les toe. In de twee lessen die ik daarna had waren bijna geen mensen dus besloten die leraren ook maar helemaal niks te doen. Ik had gelukkig een boek meegenomen en ik heb die dag zo'n 80 procent van dat boek uitgelezen. Dat ik die dag een pyjama mocht dragen maakt dat wel iets beter maar het was een hele saaie dag.

Donderdag was throwback thursday, draag iets uit een ander jaar. Er waren heel veel hippies, jaren 60, 70, 80 en ook een paar die hele oude kleding aan hadden (denk middeleeuwen). Ik had een paar opvallende sokken en een ketting gekocht om aan te doen. En ik had een peace teken op mijn wang gemaakt. Dit was maar een halve dag school en daarna ging ik winkelen dus na een paar uur kon ik me alweer omkleden en mijn gezicht wassen.

Vrijdag was alweer de laatste dag en die dag was ook homecoming. Het thema was american en de meeste mensen droegen iets in de kleuren van de vlag en ik heb 1 iemand gezien die verkleed was als het vrijheidsbeeld. Voor homecoming zou er een parade zijn en daardoor ging bijna niemand naar de les omdat ze aan hun wagen wouden werken, daardoor besloten de leraren weer niks te doen en heb ik heel lang met Danisha door de school gelopen en naar alle wagens gekeken, af en toe geholpen en Danisha liet haar gezicht schminken (ik had zelf die ochtend al een amerikaans vlaggetje op mijn wang gemaakt). Er waren eerder deze week homecoming shirts verkocht dus de meeste mensen hadden dat shirt aan en daardoor was bijna de hele school rood wit blauw.

Na een halve dag school was het dan tijd voor homecoming, iedereen werd naar het veld tegenover de school geroepen om daar te kijken naar de parade die langs zou komen. Elke club in de school had een eigen wagen en ook alle genomineerde meiden voor homecoming queen hadden een eigen auto. Ik liep met Danisha mee in de groep van club unify (want wij zitten in die club), dit vond ik eigenlijk best jammer want daardoor heb ik niks van de prep rally en de wagens gezien. We waren na het lopen snel terug gegaan naar het grasveld en nog net op tijd voor mr en mrs fike, dit houdt in dat een groep jongens en meiden zich verkleden als bekende koppels en de jongen verkleed zich als meisje en andersom. Ik heb er foto's van proberen te maken maar die zijn niet zo geweldig goed gelukt. Toen mr en mrs Fike gekozen waren was het tijd voor de powder puff game, de meiden spelen dan american football en de jongens zijn verkleed als cheerleaders en staan langs de kantlijn. Meer kan ik er niet echt over zeggen behalve dat het erg grappig om te zien was.

Die avond was dan de homecoming game, de wedstrijd van het jaar, het is eigenlijk de bedoeling dat de oud leerlingen naar die wedstrijd komen kijken maar dat doen ze niet echt. Het was ieder geval wel super druk, er was een koor, een band en heel veel toeschouwers. Wij zaten in het studentenvak en we hadden allemaal gekleurd poeder waarmee we gooiden en de sfeer was super leuk. Eigenlijk heb ik bijna niks van de wedstrijd gezien omdat ik in gesprek raakte met een paar meiden, die gingen na een tijdje weg en toen heb ik nog heel lang gepraat met 2 andere exchange students die ook bij mij op school zitten (in totaal zijn we met 4 meiden uit Duitsland, Thailand, Ecuador en Nederland natuurlijk). Het meisje uit Ecuador heeft 2 zussen die ook naar Fike gaan en daar heb ik ook nog heel lang mee gepraat. We hebben de wedstrijd gewonnen en ik hoorde dat we ook erg goed speelden.

In de rust werd ook nog de homecoming queen gekozen. Hiervoor hadden we in de lessen al kunnen stemmen, het is een hele eer als je genomineerd bent en ze maken er ook echt een spektakel van. De meiden droegen allemaal mooie jurken, lieten hun haren en makeup doen en werden daarna door hun vader naar het veld begeleid. Daar kregen de 2e en 3e plaats en bos bloemen van de homecoming queen van vorig jaar en uiteindelijk werd de winnaar omgeroepen. Ze mocht naar voren komen en kreeg een kroon op.

Dat was het dan weer

Cool
foto's zet ik zoals altijd in het fotoboek.

Liefs Gaby

Reacties

Reacties

Monika Baaima

je hebt het heel druk en leuk daar, leuk verhaal om te lezen.
Hier is het kerstsfeer bij intratuin en de koopzondagen zijn weer begonnen
Er zijn veel nieuw mensen en weekend krachten
Ik weet niet of jij kan zien hoe het eruit ziet bij intratuin, we hebben een Facebook account nu,
Veel pleIer en tot het volgende verslag
Liefs Monika

Sophie

Is Amerika echt zo leuk als het lijkt? Ik wil ook graag voor een jaar naar Amerika maar ik vraag me af wat dan de grootste verschillen zijn en of het wel echt is hoe ik denk dat het is.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active