Schoolleven

Het is alweer Oktober! De tijd vliegt voorbij, aan de ene kant lijkt het alsof ik hier al heel lang ben maar aan de andere kant duurt het nog heel lang voordat ik weer terug ga.

Ik vond het maar eens tijd om wat over school te vertellen want dat is toch waarvoor ik hier ben. Ondertussen heb ik mijn rooster een stuk of 3 keer veranderd en ik weet niet meer wat het laatste rooster is dat ik hier heb opgeschreven dus ik schrijf t nog maar eens op:

1 Arts
2 U.S. history
3. Math (halverwege dit uur heb ik lunchpauze)
4. Current events

Daarnaast ben ik na schooltijd begonnen aan cross country (hardlopen) en dat heb ik elke dag na schooltijd van 3 uur tot 4/5 uur.

Mijn schooldag begint dus met Arts, ik moet om half 8 in het lokaal zijn en ik sta om half 7 op, ontbijt, spullen pakken, en in de auto naar school. Omdat Eric me naar school brengt hoef ik niet met de bus.

In arts doen we verschillende dingen, als eertse moeten we elke week een schets inleveren waar we een cijfer voor krijgen en daarnaast hebben we een wekelijkste (of 2 weken durende) opdracht. Deze week zijn we bezig met het schideren van een collage en hiervoor moesten we een contour van een dier, een stilleven en een mixed media project (waarbij we stoffen en andere materialen moeten gebruiken) maken. Dit is mijn favoriete les van de dag.

Daarna heb ik U.S history, ik zat eerst in de honors klas maar daar had ik heel veel in gemist en kregen we superveel hw dus die heb ik veranderd. We hebben het net over de amerikaanse revolutie gehad en we beginnen nu aan de eerste presidenten. We krijgen superveel aantekeningen in deze klas maar de leraar blijft alles steeds herhalen en daardoor zijn de toetsen een stuk makkelijker.

Ik heb hier trouwens superveel toetsen, voor elk vak om de week/elke week een toets en meerdere quizzen (s.o's) per week. Ook krijgen we cijfers voor de opdrachten die we moeten doen (hw).

Na U.S history heb ik math, deze les vind ik niet zo leuk omdat ik de klas niks aan vind en de stof die we krijgen erg makkelijk is. Halverwege deze les heb ik ook pauze dus het eerste halfuur doen we niks of bespreekt de leraar het hw van de vorige dag. Ik verveel me meestal heel erg tijdens dat halfuur maar de leraar vind het gelukkig niet erg als we muziek luisteren (op dit soort momenten mis ik wifi op school).

Dan is het eindelijk pauze, op dit moment heb ik mega honger ookal is het pas half 12. Ik heb altijd pauze met dezelfde groep, dat is wel fijn want dan leer ik ze tenminste een beetje kennen. Dit is dezelfde groep die me hadden meegevraagd naar de kermis (en toen niet kwamen..) en ik had afgelopen zondag ook de verjaardag van een van die meiden =D (we gingen naar de maze runner en daarna uit eten) ik zal de foto's direct hierna plaatsen en als het jullie niet opvalt, ja ik ben de white girl in de groep.

We hebben ongeveer een half uur lunchpauze en dan moet ik terug naar math, gelukkig doen we het laatste uur meestal wel wat en hoef ik me niet te vervelen. We hebben het trouwens net gehad over stemsystemen (verschillende manieren om te stemmen en de kans om te winnen) en nu over Euler circuits (google maar) wat beginnen en eindigen op hetzelfde punt is een een soort doolhof.

Mijn laatste les is current events, hierbij heb ik de leukste klas, achter mij zitten 2 meiden die ik erg aardig vind, ook zit in deze klas een meisje uit mijn pauze en een andere exchange student waar ik wel eens mee praat. Dit is wel een beetje een apparte les, de leraar begint de les met een stukje student news van 10 minuten waar we aan het eind van de week een quiz over krijgen en daarna zet hij of een video aan over iets wat op dit moment speelt, of hij geeft ons een newsartikel en laat ons er vragen over beantwoorden, of hij doet niks en laat ons de hele les kletsen (of mensen gaan op de grond liggen en slapen). Zoals ik al zei is dit gelukkig een leuke klas en kan ik praten met me meiden achter me.

Om half 3 gaat dan eindelijk de bel en kan ik niet naar huis omdat ik om 3 uur xcountry training heb. Ongeveer 3 weken geleden had ik besloten dat ik niet zo veel kon doen met volleybal en omdat ik toch een sport wou doen was ik bij xcountry wezen kijken, de coach was meteen heel enthousiast en ik kon gelijk meedoen. De eerste 2 weken heb ik elke dag hardgelopen, ik moest namelijk eerst 30 minuten zonder lopen kunnen voordat ik aan een race mee mocht doen (en aangezien ik de laatste 4 maanden helemaal niks gedaan had viel dat nog wel tegen) gelukkig lukte dat aan het eind van week 1 en aan het eind van de tweede week kon ik daarom meedoen aan een race. Ik had met de coach afgesproken dat ik eerst 1,5 mile zou lopen en dan uit de race stappen. De race was op zaterdagmorgen super vroeg en toen ik me probeerde te haasten stootte ik mijn teen tegen mijn bed, in de bus had ik er ijs op gehouden maar voor de race was het nogsteeds pijnlijk. Ik had mijn teen ingetaped en besloten toch te lopen en maar te kijken hoever ik kwam. Ik heb de hele 1,5 uitgelopen (en niet eens helemaal achteraan) en daarna naar de fininsh gekeken. Toen ik thuis de tape van mijn teen afhaalde was die helemaal blauw maar de pijn was minder erg dus was het maandag tijd voor mijn tweede race.

Ook toen had ik met de coach afgesproken dat ik 1,5 mile zou lopen en daarna zou kijken of ik door kon gaan tot de 2 mile en daar stoppen maar tegen de tijd dat ik bij de 1,5 was kwam er een meisje naast me lopen waar ik mee begon te praten (ze vroeg of ik wist hoe te lopen en hoeveel races ik al gedaan had etc.) en bij het 2 mile punt moedigde ze me aan om door te lopen (come on, you can do it, you're doing great and btw you keep me running so you better finish with me) dus had ik doorgezet en ben ik gefinished. De coach was helemaal verbaast en ik was super blij dat het me gelukt was (ik was niet eens laatse/of een na laatste) en ik had nog een redelijke tijd (voor een eerste keer) van 30.29 min op 3,2 mile (5K).

De trainingen bestaan trouwens uit 1 a 2 keer per week 30 tot 45 minuten door het dorp lopen (makkelijke dagen) en verschillende challenges over de track (moeilijke dagen).

Rond 4/5 uur ben ik dan eindelijk thuis, spring ik onder de douche en vaak is daarna het eten al klaar.

Ik begin nederland nu toch wel te missen ookal is het hier leuk, nog maar 9 maanden en dan ben ik weer terug.

Groetjes Gaby

Cool

Reacties

Reacties

Jannine

Hè gaby goed bezig hoor en ik vind de tijd voor 5 km in zo'n korte periode super goed!! Laat je ook nog een keer wat van je gemaakte kunst werken zien Uit jeArts lessen?
Groetjes en succes met school en het hardlopen.
Jannine

tonnie van den hoeven

hardstikke leuk Gaby al die reisverhalen ,ik lees ze allemaal met veel plezier . Zie daarom ook alweer uit naar de volgende story .Groetjes van ons allemaal en veel plezier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active