Eerste dagen

Zaterdag ochtend ging om 3 uur de wekker, we hadden al onze spullen al ingepakt dus konden we bijna direct weg. We kregen nog een ontbijtje to go (alweer een bagel) en toen stapten we om 4 uur in de bus richting het vliegveld.

De vlucht ging goed, ik zat in het kleinste vliegtuig dat ik ooit gezien heb (20 rijen van 3 stoelen) en we hadden gelukkig bijna geen turbilentie. Toen ik het vliegtuig uitstapte had ik geen idee waar ik heen moest gaan dus was ik maar richting de bagagebanden gelopen. Toen ik daar bijna was zag ik ineens een bekend gezicht (hostmoeder Amy), ze hadden een bord gemaakt met welkom Gaby (ze spreken mijn naam hier trouwens uit als Gebby) maar omdat ik haar eerst had gezien en al naar haar toe was gelopen had ik de verrassing een beetje verpest. 1 minuut later kwam Eric ook aanlopen, blijkbaar waren ze pas net op het vliegveld aangekomen, precies goed getimed dus. Mijn CR Connie Lawrence was er ook maar die moest nog meer studenten afhalen dus daar heb ik niet zo lang mee gepraat. Over 2 weken heb ik een meeting met haar en de andere studenten. We hebben mijn koffer opgehaald en zijn direct in de auto gestapt. Het was ongeveer 1,5 uur rijden naar Wilson en die tijd heb ik mooi gebruikt om een beetje bij te slapen.

Toen we bij het huis aan waren gekomen hebben we even gepraat, hebben ze me een rondleiding gegeven door het huis (ik vind mijn kamer erg leuk ingericht) en toen was het tijd om mijn hostbroertjes op te halen. Ze waren hadden bij een kennis geslapen. In het begin wisten ze niet zo goed wat ze met me moesten maar nu volgen ze me al overal door het huis. We hebben gelunched (broodjes en chips, rare eetgewoontes hier) en daarna in de woonkamer gezeten. Dat was een beetje ongemakkelijk omdat we niet zo goed wisten waar we over moesten praten en we allemaal super moe waren. Uiteindelijk hebben we allemaal maar een middagdutje gedaan. Daarna hebben we gegeten (kip met friet en geen groente...) en heb ik ze alle cadeautjes uit nederland gegeven. De drop vonden ze niet te eten maar de rest vinden ze gelukkig wel erg lekker en de jongens zijn ook blij met de spelletjes die ik ze heb gegeven. Na het eten hebben we kaarspelletjes gespeeld (die ik natuurlijk gewonnen heb, waar Eric erg blij mee was omdat Amy normaal altijd wint) en toen ben ik al heel vroeg gaan slapen.

De tweede dag begon met ontbijt: Donuts (moet ik nog wat over de eetgewoontes zeggen) en daarna was het tijd om naar de kerk te gaan. Er kwamen super veel mensen naar me toe gelopen om zich voor te stellen en iedereen geeft je direct een knuffel (ik heb wel 30 mensen ontmoet maar ik weet al geen enkele naam meer). Ik ging eerst naar een les voor tieners (met maar 3 anderen), dat was opzich wel leuk, we gingen een beetje praten over vanalles. Daarna moesten we in een zaal gaan zitten waar Amy en een paar anderen wat liedjes hebben gezongen en Eric (hij is de pastor) vertelde wat (hij moest mij natuurlijk ook even noemen, maar gelukkig hield hij dat kort). Daarna nog meer praten, dat was een beetje saai. Ik denk dat we zo'n 2 uur in de kerk zijn geweest. Na kerk gingen we met een paar gezinnen lunchen bij chopstix maar omdat de tafel vol zat zijn we met z'n 6en ergens anders gaan zitten. Het eten was wel lekker maar je krijgt hier echt mega grote porties dus ik heb t lang niet opgekregen. We zijn op de terugweg nog even langs Target gegaan maar ik heb niks gekocht.

In de middag hebben we niet veel gedaan, ik heb spelletjes gespeelt met Josiah en wat gelezen.

's Avonds was er weer kerk, Eric en Amy zeiden dat t niet zo leuk zou zijn omdat er alleen ouderen kwamen maar ik wou wel mee gaan om te zien hoe het was (ze hadden gelijk: t was erg saai) en daarna gingen we weer uit eten met de mensen van de kerk (ik at een kipburger en weer geen groenten :( dat is gewoon niet te krijgen hier denk ik). Ze waren allemaal erg aardig en ze bleven vragen stellen over vanalles (de mensen zijn hier best onduidelijk te verstaan omdat ze een sterk accent hebben dus ik moet steeds vragen of ze de vraag willen herhalen) en 1 man had een tuner voor mijn gitaar (ik heb een gitaar op mijn kamer) meegenomen omdat ik die ochtend had verteld dat ik gitaar speelde. Toen we weer terugkwamen was het al heel laat en zijn we direct gaan slapen.

Die nacht heb ik heel erg slecht geslapen, ik werd steeds wakker en was misselijk, had hoofdpijn en voelde me heel erg duizelig. Gelukkig was dat tegen de middag weer weg. We zijn die middag een telefoonkaart gaan halen (dat ging gelukkig erg makkelijk) en even langs de school geweest waar ik een lijst met vakken waaruit ik kan kiezen heb gekregen, daar staan wel 50 vakken op en ik heb echt geen idee wat ik moet kiezen. Ik heb volgens mij 4 verplichte vakken: English 4, American History, Math en een science vak maar er blijven nog heel veel keuzes over! In de avond ben ik naar een volleybalwedstrijd van mijn school geweest, ik ben met de moeder van een meisje uit het team (die ik al had ontmoet in de kerk) meegereden, want het was op een andere school. Ze was heel aardig en de volleybalwedstrijd was erg spannend, helaas hebben we wel verloren. Daarna zijn we met z'n 3en teruggereden en hebben we nog koekjes gegeten die Josiah en Silas gebakken hadden.

Dat waren dan mijn eerste dagen hier, ik begin steeds meer te wennen aan alles hier.

Reacties

Reacties

Sylvie

Hoi Gaby,

leuk om je verhalen te kunnen lezen, ik kan me voorstellen dat je lichaam een beetje protesteert na het slaaptekort, andere eetgewoontes en alle indrukken. We hopen dat je je snel op je gemak zult voelen daar. Alles wat je nu al hebt gezien en meegemaakt neemt niemand je meer af!

groetjes Heddy en Sylvie

Jannine

Nou gaby wanneer je straks een beetje gewend bent moet je ze maar eens verassen met jou kookkunsten. Wie weet nemen ze wel wat gewoontes van jou over.??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active